Ford Fusion je volbou nenáročných řidičů, kterým se podbízí zajímavou cenou a oslovuje je velkou užitnou hodnotou. Přece jen už ale přesluhuje.
Nový fusion už dostane jiné jméno, ale hlavně zajímavější vzhled a konstrukci. Malé fordí MPV se bude jmenovat B-Max. Jako koncept se představilo na autosalonu v Ženevě.
Autosalon Ženeva 2011Zpravodajství sledujte na iDNES.cz |
Novinka zamíří mezi malá stěhovavá auta. B-Max potvrzuje, že zrovna v téhle kategorii se automobilky umí odvázat. Citroën C3 Picasso patří k nejhezčím vůbec, roomster zase k nejextravagantnějším. A jeden z nejpovedenějších opelů dneška, meriva, má zase potrhlé dveře, které se otevírají jako u skříně.
Jako technický základ posloužila fiesta, k ní se B-Max hlásí i šmrncovním designem. Malý rodinný stěhovák má prozatím 405 centimetrů na délku, a 159 do výšky, oba rozměry jsou o 11 cm větší, než míry fiesty.
Dovnitř se poskládá pětice pasažérů. To nejdůležitější, čím se B-Max odliší od všech ostatních, je řešení dveří. Auto postrádá středový sloupek, přední dveře se otevírají normálně, zadní se odsouvají vzad, pro nastupování je metr a půl volného místa. Zavřené přední a zadní dveře do sebe zapadnou a uzamknou se. Jejich vzájemné semknutí a přichycení ke karoserii je podle konstruktérů Fordu tak pevné, že odolá bočnímu nárazu, stejně jako u tradičního řešení s pevným sloupkem.
Právě prostřední (B) sloupek patří k nejpevnějším částem auta, která má při nárazu zboku ochránit posádku. Ve dveřích mají být výztuhy z vysokopevnostní oceli s přídavkem bóru.
Že je revoluční řešení dveří připravené na uvedení do sériové výroby potvrdil Martin Smith, šéf evropského designérského týmu Fordu.
Na ženevské pódium dovezl B-Maxe nový benzinový tříválec s objemem jednoho litru. Přeplňovaný motor osazený přímým vstřikováním paliva spolupracuje s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.