Ford B-Max Concept slibuje revoluci v nastupování

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Už nějakých třicet let taková auta obdivují návštěvníci světových autosalonů na konceptech. Zatím se ale nikdo neodvážil dovést auto bez prostředního sloupku do sériové výroby. Při nastupování do Fordu B-Max už nebude překážet sloupek dělící kabinu.

Ford B-MAX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Ford Fusion je volbou nenáročných řidičů, kterým se podbízí zajímavou cenou a oslovuje je velkou užitnou hodnotou. Přece jen už ale přesluhuje.

Nový fusion už dostane jiné jméno, ale hlavně zajímavější vzhled a konstrukci. Malé fordí MPV se bude jmenovat B-Max. Jako koncept se představilo na autosalonu v Ženevě.

Autosalon Ženeva 2011

Zpravodajství sledujte na iDNES.cz

Novinka zamíří mezi malá stěhovavá auta. B-Max potvrzuje, že zrovna v téhle kategorii se automobilky umí odvázat. Citroën C3 Picasso patří k nejhezčím vůbec, roomster zase k nejextravagantnějším. A jeden z nejpovedenějších opelů dneška, meriva, má zase potrhlé dveře, které se otevírají jako u skříně.

Jako technický základ posloužila fiesta, k ní se B-Max hlásí i šmrncovním designem. Malý rodinný stěhovák má prozatím 405 centimetrů na délku, a 159 do výšky, oba rozměry jsou o 11 cm větší, než míry fiesty.

Dovnitř se poskládá pětice pasažérů. To nejdůležitější, čím se B-Max odliší od všech ostatních, je řešení dveří. Auto postrádá středový sloupek, přední dveře se otevírají normálně, zadní se odsouvají vzad, pro nastupování je metr a půl volného místa. Zavřené přední a zadní dveře do sebe zapadnou a uzamknou se. Jejich vzájemné semknutí a přichycení ke karoserii je podle konstruktérů Fordu tak pevné, že odolá bočnímu nárazu, stejně jako u tradičního řešení s pevným sloupkem.

Právě prostřední (B) sloupek patří k nejpevnějším částem auta, která má při nárazu zboku ochránit posádku. Ve dveřích mají být výztuhy z vysokopevnostní oceli s přídavkem bóru.

Ford B-MAX

Že je revoluční řešení dveří připravené na uvedení do sériové výroby potvrdil Martin Smith, šéf evropského designérského týmu Fordu.

Na ženevské pódium dovezl B-Maxe nový benzinový tříválec s objemem jednoho litru. Přeplňovaný motor osazený přímým vstřikováním paliva spolupracuje s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Najdete na iDNES.cz