Diskuze
Dnešní navigace přestanou autům stačit, satelity doplní průzkumníci
Děkujeme za pochopení.
J67o86s34e34f 24Š34o11l31t51e49s
GPS dovede být velmi přesné. I s běžným přijímačem a obyčejnou anténou lze dosáhnout přesnosti zhruba 10 cm a to pomocí D-GPS, tedy zpřesňování polohy pomocí pozemních stanic. Pokud do toho zamontujete ještě glonass a galileo, doberete se limitní přesnosti nekalibrované antény (pod 10 cm). Problém pak nastává v podstatě jenom v případě chybějícího signálu GPS nebo GSM.
J53o77s39e50f 21V81a59l27a
vyborne. Zrovna dneska mi navigace (s poslednim mapovym upgradem) navrhla jet jednosmernou silnici v protismeru. Takze autonomni rizeni zahne do jednosmerky. Kamera objevi dopravni znaceni zakaz vjezdu do jednosmerne ulice. Nastane konflikt zajmu a auto se zastavi a bud bude muset nekdo pokracovat v manualnim rizeni BEZ navigace, nebo pockat, az to autor map opravi. Hezke bude, pokud v posadce autonomnho auta nebude nkdo s opravnenim auto ridit....budou si muset zavolat odtah ze servisu
M20a81r48t78i73n 74B37a57r67t16e32k
Anebo nastane konflik, auto označí mapu za nepřesnou a najde objíždnou trasu.
V81l47a87d59i74m91í36r 19K66r12á36l
bylo by fajn naučit navigace dobře rozlišovat mezi popisným a evidenčním číslem. Dřív stačilo po telefonu říct kde má šofér odbočit a dorazil každý v pohodě. Čumiči navigační bohužel nesledují okolí a pak se jim těžko vysvětluje u jakého orientačního bodu se řídit, prostě totální degenerace vnímání
J17o23s64e10f 10V39a26l65a
soucasti me profese je krome jineho i navstevovat ruzne klienty, hlavne na venkove a to i v noci. Mam k dispozici 4 ruzne navigace (TomTom, Skoda,Navigon, iPhone) , z toho 2 jsou ty nejaktualnejsi, , permanentni pripojeni k internetu a mobil. A kolikrat se mi stalo, ze podle zadne navigace adresa bud 1. neexistuje 2. udana ulice se podle navigace nachazi v jinem meste 3. cislo nemovitosti neni zaneseno v mapovych podkladech 4. cislo nemovitosti neni kompatibilni se zadavacim SW ( blizko mne existuje vesnice, jejiz popisna cisla jsou ve zlomcich, treba 38 1/4) Datove pripojeni na venkove je pouze misty a misty neni zadny gsm signal. A pustte tam ted autonomni auto. Naposled mne navigace nahnala s osobnim autem na lavku pro cyklisty
H27y70n92e31k 22M61r94t87v23ý
jé, já se tak těším až budu mít v autě postel. budu se kochat ubíhající krajinou, pak se na benzíně vyčurám, pomodlím a zalehnu a proberu se v trajektovém přístavu ve splitu
R58o96b66i66n 93Ž98i68ž12k64a
Povím vám, s tím vaším jménem bych se toho zalehnutí trošku bál.. ale dává smysl ta modlitba
K27a63r57e83l 72K92u25č82e73r34a
Bude ..., bude ..., bude ...
Jakže, ono to ještě není?
Podle některých článků to vypadá, že už příští rok zaplaví evropské a americké silnice miliony samořiditelných aut a napřesrok až se ukáže, že automaty mají menší nehodovost než živí řidiči bude ruční řízení zakázáno.
Nebo spíš internet zaplavili nadšení žvanilové produkující články o něčem čemu vlastně nerozumí?
D24a72v74i96d 41K11n88a61p88e26k
Auto řídím pouze to z půjčovny o víkendech a na dovolené, protože normálně jezdím MHD a vlakem. A číst mapu mě baví, takže u mě si navigace ani neškrtne. Radši si hledám cestu sám a trénuji si svůj odhad (čas, vzdálenost) a orientaci v neznámém terénu.
A75r97n79o13š23t 59S69t44á69r23e24k
Myslím, že hodně záleží na tom, kam jedete. Vcelku nevěřím, že si radši hledáte cestu podle mapy v městě, které neznáte a kde stačí jednosměrka, které jste si na mapě nevšiml, nebo nějaká uzávěrka, která vás přinutí jet jinudy, než jste plánoval a musíte mít opravdu dobrý orientační smysl, abyste (mezi vysokými budovami) neztratil třeba jen představu, kterým směrem vlastně po pár zatáčkách jedete. Plus vědět předem, že máte odbočit a správně trefit jízdní pruh atd. Neříkám, že to nejde, samozřejmě, že jde a trénování orientace je super, ale v určitých situacích navigace jasně vyhrává.
D94a97v44i21d 61K17n42a96p10e15k
Četl jsem jednu studii o tom, že řidiči používající navigaci vnímají méně okolí. Když jim navigace vypadne, často netuší, kde zhruba jsou. A čím více navigaci používají, tím více se stávají jejími otroky a nejsou schopni dát bez ní ani ránu.
A pak se stávají věci, kdy řidič slepě věří navigaci, i když ho žene na polní nebo lesní cestu, do zákazu vjezdu nebo úplně do jiného směru, protože v navigaci vybral Horní Dolní u Ostravy místo Horní Dolní u Liberce.
M38i86r69o73s49l83a98v 35J64e14l46í79n85e88k
Mám najeto víc jak 1,5mil km, běžné řízení, třeba ve městech v kolonách, za mlhy, hustého deště, mě dávno nebaví. Již dnes využívám asistenty jako adaptivní tempomat, lane assist..., raději se koukám po okolí, nebo pohledem na krásné ženy, než přitrouble sledovat pojíždění auta před sebou. Tedy na toto denní nudné ježdění, rád využiji samoříditelné auto a budu jeden z prvních, kdo do toho půjde Oproti tomu radost z jizdy, když je pěkné počasí, sednu na moto, nebo do některého veterána co mám v garáži, a za zvuku benzínového osmiválce s rohlíkem v tváří, jedu třeba pro děti do školy. To je blízká budoucnost, na kterou se velmi těším
D29a82v54i69d 23K33n79a22p60e19k
A budete dostatečně vyježděn na toho veterána, když tu rutinu od vás převezme robot?
P28e74t40r 85M78i93c55h63a88l
A ve finále bude před autonomním autem běhat chlap s červeným praporkem. :-)
G20e46o20r20g 38K72o74m69b19e15r19e77c
nekdy tak premyslim jak jsme se drive vubec nekam mohli autem dostat. Kdyz to prezenu tak dnes by se nasli i taci co si pro jizdu pro cigara do trafiky zapnou navigaci.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...