Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle | foto: Volkswagen

Návrat do krásného světa hmyzu: nový Volkswagen Brouk

  • 43
Němci mu říkají Käfer, Britové a Američané Beetle, tedy brouk, Italové Maggiolino, Francouzi Coccinelle, Brazilci Fusca a my jednoduše Brouk. Nové vydání nejznámějšího auta světa se představilo hned na třech místech zeměkoule současně.

Premiéru nového Volkswagenu Beetle viděl Berlín, New York a Šanghaj. Právě poslední ze jmenovaných, třiadvacetimilionové ekonomické centrum Asie, je pro Volkswagen nejdůležitější. Novodobého brouka tu proto představil sám velký šéf koncernu VW Martin Winterkorn. Právě v Šanghaji byl u uvedení šéf designstudia Walter de Silva.

Pětasedmdesátník se má k světu

Kmotrem mu byl Hitler – o historii brouka čtěte zde

Brouk se svými tvary snaží vrátit ke kořenům, u kterých před pětasedmdesáti lety začala historie značky Volkswagen. Předchozí, trochu nevydařený pokus s hodně oblými tvary z roku 1998 je zapomenut. Hlavně silueta je nezaměnitelná, broučí. Znalci v ní ale odhalí i jedno z prvních porschí. Však taky Ferdinand Porsche stál díky Hitlerově objednávce za celým projektem původního brouka.

Volkswagen Beetle

Tvůrci o novém broukovi říkají, že je svalnatější, dynamičtější. S nízkými okny, vypracovanými blatníky a výraznými prahy připomíná závodní hot rod. Vnitřek hraje na retro notu: plochá přístrojovka s lakovaným panelem (u vyšších výbav barvou karoserie) a v ní schránka na rukavice před spolujezdcem otevíraná vzhůru jako ve starém broukovi.

Třídveřový stylový hatchback měří bez pár milimetrů 4,3 metru, posádka do kufru naloží 310 litrů. Původní brouk měl vzduchem chlazený boxer u zadní nápravy, ten nový dostane pod přední kapotu na výběr motory od stejně legendárního bratrance Golfa.

Benzinová přeplňovaná TSIčka mají objemy 1,2 (105 koní), 1,4 (160 k) a dva litry (200 koní), nechybí diesely (1,6 TDI 105 koní a 2,0 140 k). V nabídce je i dvouspojkový automat DSG. Nová generace "beetla" má být nejsportovnějším broukem a zároveň se pyšní i nejnižší spotřebou – při použití motoru 1,6 TDI se pohybuje kolem 4,3 litru na 100 km.

Na jednoduchost zakladatele rodu zapomeňte, vykulená světla mohou být bixenonová a mají LED diody, do přístrojovky může být zasazena navigace a střechu můžete mít prosklenou.

Novou kariéru má brouk odstartovat v září na severoamerickém trhu, na podzim pak dorazí do Evropy ve třech výbavových řadách: Beetle, Design a Sport.  Původního "käfera" prodal Volkswagen 21,5 milionu exemplářů. Jeho nástupce se poprvé objevil v roce 1998 a vzniklo jich přes milion.

Volkswagen Beetle