Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat dravé Fiesty

  17:11aktualizováno  17:11
Kromě již známých modelů představil Ford na ženevském autosalonu i nástupce legendární Fiesty XR2. Po boku nové Fiesty ST, však bylo další překvapení – koncept Fiesty RS a kousek dál se těšila zájmu přihlížejících "ostrá" Fiesta JWRC, která se poprvé představí na červnové Acropolis Rally.

Fiestu ST (Sport Technologies) zdobí agresivnější maska chladiče s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a masivnější nárazníky. Vzhled automobilu vylepšují ještě jedenáctipaprskové disky kol o rozměru 17“ obuté do nízkoprofilových pneumatik.

Interiéru dominují sportovní anatomicky tvarovaná sedadla čalouněná kombinací černé kůže a červeného textilního materiálu. Na středu opěradel je pak všité označení ST. Řidiče potěší kůží obšitý volant s leštěnými rameny a metalické pedály. Z leštěného kovu jsou i vnitřní kličky dveří a rukojeť ruční brzdy.


"Modely Ford ST se profilují jako vysoce stylové a mimořádně výkonné vozy, které nabízejí fantastické řidičské zážitky," vysvětluje Jost Capito vedoucí divize Ford TeamRS. "Pro ty, kdo žádají ještě více, máme modely řady RS - toto označení ponesou jenom ty vozy, které si je opravdu zaslouží."

Pod kapotou "estéčka" je ukryt čtyřválcový dvoulitr o výkonu 150 koní. Podvozek má oproti klasické fiestě jinak naladěné zavěšení kol s pozměněnými pružinami, upravená ramena, tužší stabilizátory a sportovní tlumiče.

Podle informací, které automobilka uvolnila, nabídne Fiesta ST o dvě sekundy lepší zrychlení z 0 na 100 km/h než standardní model poháněný motorem 1.6 o výkonu 100 koní. Bližší údaje Ford uvolní až před uvedením "estéčka" na trh, které je plánováno ke konci roku 2004.

Opravdu minimum informací uvolnil Ford o konceptu Fiesty RS. Automobil budící respekt masivními nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu a vytaženými blatníky je postaven na sníženém podvozku a osmnáctipalcových kolech.

Interiéru dominují skořepinová sedadla a kůží obšitý sportovní volant. Pohonnou jednotkou by měl být dvoulitr o výkonu přes 180 koní, což slibuje velké sportovní zážitky.


TEST Ford Fiesta 1.6: malý ďábel

Na základě Fiesty Rallye Concept připravil tým Motorsport soutěžní speciál s pohonem předních kol. Vůz je určený pro národní šampionáty třídy Super 1600 a sedmidílný šampionát Junior World Rally Championship.

Fiesta JWRC má vpředu speciální vzpěry McPherson, které umožňují nastavování vinutých pružin. Nastavitelný je i přední zkrutný stabilizátor. Zadní náprava je řešena pomocí vlečných ramen.


Citroën C2: baby WRC

Automobil je poháněn agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem přes 215 koní při 8750 ot/min. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou Hewland, která se ovládá páčkami na volantu. Kotoučové brzdy jsou samozřejmě na všech kolech.

Cestu za vavříny nebude mít Fiesta snadnou. Na startovní listině najdeme kromě jiných vozů úspěšné Renaulty Clio, ale i ambiciózní Suzuki Ignis. Navíc spolu s Fiestou JWRC bude mít na Acropolis Rally premiéru i Citroën C2.

Video ze ženevského autosalonu: Ford Fiesta ST

Rozměr 320x240, velikost 1 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT
Rozměr 480x360, velikost 8 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT

Ford Fiesta RS Concept a Fiesta ST na ženevském autosalonu 2004.

Novinka Ford Fiesta ST představená na ženevském autosalonu 2004.

Na autosalonu v Ženevě byla představena i "ostrá" Fiesta JWRC. Na kapotě vozu sedí soutěžácká jednička týmu Ford Rallye Sport Markko Märtin.

Ford Fiesta ST, RS, Rallye Concept a Fiesta JWRC.

Motor Fiesty ST má objem dva litry a dává výkon 150 koní.

Ford Fiesta ST a Fiesta JWRC

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz