Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat dravé Fiesty

  17:11aktualizováno  17:11
Kromě již známých modelů představil Ford na ženevském autosalonu i nástupce legendární Fiesty XR2. Po boku nové Fiesty ST, však bylo další překvapení – koncept Fiesty RS a kousek dál se těšila zájmu přihlížejících "ostrá" Fiesta JWRC, která se poprvé představí na červnové Acropolis Rally.

Fiestu ST (Sport Technologies) zdobí agresivnější maska chladiče s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a masivnější nárazníky. Vzhled automobilu vylepšují ještě jedenáctipaprskové disky kol o rozměru 17“ obuté do nízkoprofilových pneumatik.

Interiéru dominují sportovní anatomicky tvarovaná sedadla čalouněná kombinací černé kůže a červeného textilního materiálu. Na středu opěradel je pak všité označení ST. Řidiče potěší kůží obšitý volant s leštěnými rameny a metalické pedály. Z leštěného kovu jsou i vnitřní kličky dveří a rukojeť ruční brzdy.


"Modely Ford ST se profilují jako vysoce stylové a mimořádně výkonné vozy, které nabízejí fantastické řidičské zážitky," vysvětluje Jost Capito vedoucí divize Ford TeamRS. "Pro ty, kdo žádají ještě více, máme modely řady RS - toto označení ponesou jenom ty vozy, které si je opravdu zaslouží."

Pod kapotou "estéčka" je ukryt čtyřválcový dvoulitr o výkonu 150 koní. Podvozek má oproti klasické fiestě jinak naladěné zavěšení kol s pozměněnými pružinami, upravená ramena, tužší stabilizátory a sportovní tlumiče.

Podle informací, které automobilka uvolnila, nabídne Fiesta ST o dvě sekundy lepší zrychlení z 0 na 100 km/h než standardní model poháněný motorem 1.6 o výkonu 100 koní. Bližší údaje Ford uvolní až před uvedením "estéčka" na trh, které je plánováno ke konci roku 2004.

Opravdu minimum informací uvolnil Ford o konceptu Fiesty RS. Automobil budící respekt masivními nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu a vytaženými blatníky je postaven na sníženém podvozku a osmnáctipalcových kolech.

Interiéru dominují skořepinová sedadla a kůží obšitý sportovní volant. Pohonnou jednotkou by měl být dvoulitr o výkonu přes 180 koní, což slibuje velké sportovní zážitky.


TEST Ford Fiesta 1.6: malý ďábel

Na základě Fiesty Rallye Concept připravil tým Motorsport soutěžní speciál s pohonem předních kol. Vůz je určený pro národní šampionáty třídy Super 1600 a sedmidílný šampionát Junior World Rally Championship.

Fiesta JWRC má vpředu speciální vzpěry McPherson, které umožňují nastavování vinutých pružin. Nastavitelný je i přední zkrutný stabilizátor. Zadní náprava je řešena pomocí vlečných ramen.


Citroën C2: baby WRC

Automobil je poháněn agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem přes 215 koní při 8750 ot/min. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou Hewland, která se ovládá páčkami na volantu. Kotoučové brzdy jsou samozřejmě na všech kolech.

Cestu za vavříny nebude mít Fiesta snadnou. Na startovní listině najdeme kromě jiných vozů úspěšné Renaulty Clio, ale i ambiciózní Suzuki Ignis. Navíc spolu s Fiestou JWRC bude mít na Acropolis Rally premiéru i Citroën C2.

Video ze ženevského autosalonu: Ford Fiesta ST

Rozměr 320x240, velikost 1 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT
Rozměr 480x360, velikost 8 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT

Ford Fiesta RS Concept a Fiesta ST na ženevském autosalonu 2004.

Novinka Ford Fiesta ST představená na ženevském autosalonu 2004.

Na autosalonu v Ženevě byla představena i "ostrá" Fiesta JWRC. Na kapotě vozu sedí soutěžácká jednička týmu Ford Rallye Sport Markko Märtin.

Ford Fiesta ST, RS, Rallye Concept a Fiesta JWRC.

Motor Fiesty ST má objem dva litry a dává výkon 150 koní.

Ford Fiesta ST a Fiesta JWRC

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.