Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat rychlého škorpióna: Fiat Abarth 500

  15:12aktualizováno  15:12
Pětistovka, to je nejen evropské auto letošního roku, před který jihne i jedenapůlmetrákový řidič hummeru. Pětistovka totiž může mít na boku namalovaného škorpiona a to je pak jízda. Abarth 500 je tady!

Abarth 500 | foto: Fiat

Splašený Fiat 500, který nese legendární jméno Abarth, se představil v Turíně.  - fotogalerie

V Turíně žijící rakušan Karl Abarth stavěl sportovní auta a příslušenství od 50. let. V sedmdesátých letech se jeho firma Abarth & Co stala závodním oddělením Fiatu. Legendárního štíra nyní nosí ostré sportovní verze fiatů a ten nejočekávanější, který vychází z Fiatu 500, se představil právě dnes.

Závodivou pětistovku představil šéf Luca De Meo v novém sídle Abarthu, které vzniká v bývalem Centro Stile Fiat v Mirafiori.

Abarth 500 se představí veřejnosti začátkem března na autosalonu v Ženevě. Už je jasné, že ho bude pohánět přeplňovaná čtrnáctistovka T-Jet s výkonem 135 koní. Když bude motor pracovat ve sportovním módu, budou si muset přední kola poradit s 206 newtonmetry, pro normální jízdu jich bude stačit 180. Motor splňuje připravovanou ekonormu Euro 5.

Závodní pětistovka dostane systém TTC (Torque Transfer Control), který má fungovat jako elektronická uzávěrka diferenciálu.

Abarth 500 vyrazí do prodeje v červenci. Na listopad se chystá představení ještě ostřejší varianty EsseEsse se 160 koňmi výkonu. Pro zájemce Fiat chystá školu rychlé jízdy, kterou povede italská legenda rallye, Sandro Munari.

Nové sídlo Abarthu

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.