Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návštěva STK nemusí být noční můrou

  14:34aktualizováno  14:34
- Pro nejednoho majitele auta je blížící se termín technické kontroly příčinou neklidného spánku. Existuje několik cest, jak technickou kontrolu přesunout z roviny nervů do oblasti hladkého průběhu.
Na pár věcí vzpomínají motoristé ještě dříve, než za kontrolou vyrazí. "Nestačí přivézt jen auto. Kromě malého techničáku musí mít majitel s sebou i velký techničák a průkaz o platné emisní kontrole," říká Petr Peterka z pražského servisu STK. Kdo nemá platnou emisní známku, musí nejdříve nechat změřit výfukové plyny. Kontrolu emisí provádí většina servisů, u škodovek stojí okolo tří set korun. Taková zkouška naftového Citroena už však přijde na tisícikorunu.
Za samotnou technickou prohlídku se platí v závislosti na regionu mezi 270 a 400 korunami. "Nejdráž je překvapivě v severních Čechách, v Praze se platí okolo tří set padesáti. Ceny jsou to ale regulované, proto nejsou až tak vysoké," prozrazuje Miroslav Lhoták z Ústavu silniční a městské dopravy, který jednotlivé kontrolní stanice zastřešuje.
Je několik způsobů, jak STK s autem absolvovat. Buď si nechá majitel auto připravit na kontrolu servisem, nebo je odveze rovnou na stanici STK. "Osobně doporučuju jet rovnou na STK, kde technici sepíšou závady, které je zapotřebí odstranit," radí Miroslav Lhoták. Pokud potom do jednoho měsíce řidič přistaví auto už opravené k opakované prohlídce, zaplatí za ni jen okolo dvou set korun. "Dá-li ale auto do servisu s tím, že jej chce připravit na STK, nikdo mu nezaručí, že vůz kontrolou opravdu projde," tvrdí Miroslav Lhoták. Autorizované servisy mají navíc vysokou hodinovou sazbu, a tak příprava vozu na STK, kterou má řada servisů v ceníku, tu není laciná.
Na druhou stranu řada servisů nabízí, že vše vyřídí za majitele auta, což je pro něj komfortní. Servis v takovém případě auto prohlédne (a naúčtuje si za to i několik tisíc), vystaví potvrzení o emisích, odveze ho na STK a případné závady potom odstraní.
Mezi nejčastější závady při prohlídkách na STK patří vadné brzdy a špatně seřízené světlomety. K STK musí majitel auto přistavit poprvé po čtyřech letech po prvním zaevidování a potom každé dva následující roky. Stejné termíny jsou i pro platnost emisních známek.

Prasklé či korodující výfukové potrubí také pošle nejeden vůz z STK zpátky do servisu.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.