Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Navštivte ráj motoristů s unikáty za miliony, je za humny

aktualizováno 
Ferrari, rolls-royce, porsche, aston martin. Vozy, co pamatují válku, či zcela nové supersporty. To vše čeká na milovníky aut jen pár hodin cesty od Prahy, u německých měst Berlín, Düsseldorf a Stuttgart či ve švýcarském Curychu. My jsme navštívili prvně jmenovaný ráj motoristů, Meilenwerk Berlin.

Už před objektem jsou pro nadšené motoristy připravena malá lákadla. Originální socha u vstupu do objektu je vytvořena z kastle Jaguaru Mark VIII. | foto: Lukáš Hron - Tuningy.com

Definovat, co vlastně Meilenwerk je, se jeví poměrně složité. Pod jednou střechou zde najdete sídla největších autoklubů, restaurátorské firmy, autoservisy. Movití lidé si tady pak schovávají své miláčky, se kterými vyjedou, jen když se jim to hodí. A nám je tím dávají na obdiv, jelikož tyto "garáže" – jak Meilenwerk budeme pro jednoduchost dále nazývat – jsou volně a zdarma přístupné.

OBRAZEM: Nahlédněte do Meilenwerk Berlin

Původní supersport Ford GT40 vyráběný v letech 1965 až 1968 se stal
BMW Isetta 250 je po nejmenším autě na světě Peel P40(50) zřejmě druhý největší
Jedním z mnoha lákadel Meilenwerku je například tato dvojice známého
V době naší návštěvy se před objektem

Ty u Berlína byly vybudovány ze starého tramvajového depa. Nacházejí se na okraji metropole, zhruba šest hodin cesty z Prahy. A že těch pár hodin za to stojí, vás přesvědčí už samotný příjezd k areálu, před kterým již často postávají skvosty automobilové historie. V době naší návštěvy se tu například "poflakovala" nablýskaná dvojice vozů Mercedes-Benz 220S a BMW Bavaria.

To však není nic proti tomu, co spatříte uvnitř. Desítky nablýskaných unikátů, supersportů i speciálů, které jen tak na silnici neobjevíte. Na své si tu přijde milovník historie i fanda nejnovějších sporťáků. Vedle takového monumentu jako je Rolls-Royce Phantom můžete obdivovat třeba Ferrari Enzo či Bugatti EB110.

Může se hodit

Již vstupní brána do areálu Mailenwerk Belín prozrazuje, že uvnitř se rozhodně

Meilenwerk Berlin se nachází na okraji německé metropole asi 360 km od Prahy. Nejednodušší trasa vede po dálnici A13, na níž se napojíte kousek za Drážďany. Z Prahy vyražte po E55/D8, za hranicemi se napojíte na A17 a poté zmíněnou A13. U Berlína pak volte sjezd 2-Beuselstrasse a pokračujte stejnojmennou ulicí podle značek na Tiegergarten. Poté odbočte na Sickingenstrasse a třetí odbočka vlevo je Wiebestrasse, kde Meilenwerk sídlí.

Díky svému původnímu určení leží haly mimo ekologické zóny Berlína. Ať už tedy máte jakékoli auto, nemusíte řešit nákup ekologických plaket, které jsou pro vjezd do centra města potřeba. Ušetříte i za parkování, jelikož v areálu je pro návštěvníky několik parkovacích míst zdarma. A jelikož se neplatí ani za vstup, cena tohoto zážitku se rovná ceně projetých pohonných hmot. A když už budete v Berlíně, nezapomeňte na prohlídku města.

Bývalé tramvajové depo přitom nabízí dostatek prostoru, aby pojalo stovky automobilových skvostů. Díky unikátnímu systému pojízdných prosklených buněk se pak v případě nedostatku místa auta jednoduše poskládají tak, aby místo vzniklo.

A jak to funguje, když si majitel pro svého miláčka přijde?

Na začátku každého bloku tvořeného desítkami buněk je výdejní místo. K němu majitel přijde, načte členskou kartu a do pár minut se buňky přeskupí tak, že k němu dorazí právě ta, která obsahuje jeho vůz. Pak už může vyjet třeba na víkendovou projížďku. Jednoduché a přesto dechberoucí řešení.

Některé klenoty jsou na prodej

V obrovských halách ale nejsou jednotlivá auta jen vystavována na obdiv. Je tu i řada prodejen, v nichž si můžete vybrané skvosty světového automobilismu i koupit. Ceny samozřejmě odpovídají historické hodnotě daného automobilu i jeho stavu, který je ve většině případů téměř stoprocentní. Díky konceptu "vše pod jednou střechou" zde totiž naleznete velmi dobře zrestaurovaná historická auta.

Příkladem může být BMW 628 CSi či Porsche 911 S. Za první jmenovaný si prodejce účtuje 9 990 eur (tedy zhruba 250 tisíc korun), za druhý pak příznačných 33 911 eur (asi 820 tisíc korun). Oba vozy přitom vypadají, jakoby právě vyjely z výrobních pásů automobilek.

Meilenwerk nabízí i řadu kulturních akci či zde funguje i autopůjčovna vybraných unikátů. Pro různé příležitosti si zde můžete zapůjčit například dvanáctimístný Checker Aerobus – newyorské taxi v úpravě limuzíny. Stejná autopůjčovna má ve svém portfoliu i českou Tatru 603, která je oblíbeným sběratelským artiklem po celém světě. Červenobílá kráska může být na den vaše od 230 eur (cca 5 600 Kč), půjčovné unikátů typu Checker Aerobus sdělí firma pouze na vyžádání.

Výlet do jednoho z Meilenwerků se navíc vyplatí i pravidelně opakovat. Díky své koncepci totiž garáže fungují doslova jako živý organismus a to, co jindy minete (majitel má vůz u sebe či je skryt v zázemí servisu atp.), můžete jindy zas objevit. Navíc se portfolio neustále přirozeně mění; některá auta zmizí, jiná zas přibudou.

Meilenwerk Berlin leží na okraji německé metropole

Meilenwerk Berlin leží na okraji německé metropole

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.