Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zápisky naštvaného řidiče: Nesnažte se zabít mě, ani sebe

„Každý den jezdím za prací a posléze kontrolovat stavbu našeho domu. Denně tak najedu okolo sto padesáti kilometrů. Což dnes znamená zhruba tři hodiny za volantem. Tři hodiny naprostého teroru,“ píše bloger iDNES.cz Lukáš Müller.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Policie ČR

Není vůbec nic divného na tom, že dnes někdo používá osobní vůz pro přepravu do práce. Naopak, dnes by bylo dosti divné, kdyby to někdo nedělal. Když se každý den podívám, jak vypadá Pražský okruh nebo Jižní spojka, tak nevěřím tomu, že jel někdo autobusem.

Neexistuje jediný den v týdnu, kdy by nedošlo k nějaké dopravní nehodě na okruhu, spojce, dálnici nebo magistrále. To už je prostě zcela normální součást místního koloritu. Nejsem profesionální řidič, ale přesto pozoruji, že i ti výrazně zkušenější by měli vrátit „papíry“.

BLOG.IDNES.CZ

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč v kolonách přejíždějí z pruhu do pruhu v naprosté zběsilosti a kličkují mezi auty? To opravdu věří tomu, že tím uspoří nějaký čas? Pokud ano, tak vás, všechny tyto „honiče času“, snažně prosím: kromě řidičského oprávnění vraťte i občanský průkaz.

Přednosti? Ne, nic vám to neříká? Když náhodou někde vypadnou semafory, to je nadělení. A co teprve když dopravu řídí policista. Co to jeho mávání asi tak znamená?

Omlouvám se všem, kterých se toto netýká, a přesto jsou majiteli výkonných aut. Samozřejmě chápu, že chcete všem ukázat, jak vaše auto pěkně jede. Nicméně nikdo není na váš komplex zvědavý. Takže když mě v mém VW Jetta z roku 2006 problikáváte, když jedu na Strakonické osmdesát, tak vězte, že mě to vůbec netankuje. Pokud prostě nemám kam uhnout a jedu, jak tam určuje místní dopravní značení, tak se nezblázním.

Nejvíc mne tohle vytáčí, když jedeme s rodinou. Možná si toho nevšimnete, mám na autě samolepku „dítě v autě“. Skutečně jí tam nemám proto, abych mohl parkovat u supermarketu na místě pro kočárky, ale pouze proto, aby se mi někdo z vás nelepil na zadek.

Když už máte osedlat takový „závoďák“, sáhněte hlouběji do kasiček a připlaťte si za nadstandardní výbavu. Nebo alespoň si myslím, že třeba blinkry jsou nadstandardní výbavou u těchto aut. Protože mi jinak nikdo nevysvětlí, proč je nepoužíváte?!

Setkání s šílencem

Takhle jsem jednou jel domů. Kdo po pražské výpadovce na Strakonice jezdí, ví, jak to tam je se značením a jaké jsou rychlosti v jednotlivých úsecích. Před první pumpou jsem klasicky zbrzdil na padesát, a to už mi do temena vypaloval díru svým dálkovým osvětlením spěchavec ve starém citroënu. Osvětlování prostoru skrze mé auto a mou lebeční dutinu, která obsahuje i mozek (na rozdíl od něj), započal s velkým předstihem. Vždyť co, to že je tam sedmdesátka a potom osmdesátka, je přece jedno. Brzy přidal gestikulaci, křikem (asi mu nedošlo, že přes tři pruhy nebude z auta do auta slyšet) a vztyčeným prostředníčkem mi dává najevo, že dojedu jako první, prostě jako vítěz.

Když jsem na něj vyplázl jazyk a zasmál se, byl „závodník“ natolik pobouřen, že to „střihl“ z levého pruhu až do mého, odbočovacího pruhu; to bylo už přes šrafované pole a těsně před bariérou ze sudů. Potom prostě zatáhl ruční brzdu a zůstal uprostřed silnice, stáhl okénko a začal mi sprostě nadávat.

Vstávejte dřív, pánové

Po této zkušenosti mi došlo, že většina řidičů u nás, jsou agresivní egomaniaci s komplexem méněcennosti. Na tomto přesně se shodneme i s mou drahou ženou, která za volantem nadává jako špaček.

Nejpalčivější problém dnešní doby je, že všichni spěchají. Myslím, že jsou pouze dvě možnosti, jak regulovat počet těchto nebezpečných řidičů.

Pánové (protože se to týká převážně mužů), možná by bylo lepší jít dříve spát, ať můžete i dříve vstát a nemusíte potom spěchat do práce, myškovat, kličkovat a celkově ohrožovat ostatní proto, aby vás šéf nesjezdil za to, že přijdete o 3 minuty později do práce. To raději změňte práci, než se zabijete, nebo v horším případě zabijete někoho dalšího.

Musí se změnit přístup autoškol a musí se sehnat více policistů na kontrolu dopravy. Já zatím nepřišel o žádný bod a nemám důvod porušovat rychlosti. Buďte, prosím, tak laskaví, a když už naši silničáři stojí za starou bačkoru, silnice jsou na kompletní předělání a stát by nám měl dávat dotace na tlumiče, chovejme se k sobě alespoň my slušně. Neohrožujme se, nenadávejme si, a prosím vás snažně, nesnažte se zabít sebe ani ostatní každý den.

Autor:
Témata: řidič
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...