Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

aktualizováno 
Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Na servisu lze díky blokové výjimce ušetřit velké částky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Motoristé většinou čekají s návštěvou levnějšího neznačkového servisu až po uplynutí záruční lhůty kvůli obavě z uznání případné reklamace. Od roku 2010 přitom platí nařízení Evropské komise známé jako bloková výjimka, podle které mohou nezávislé servisy provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, pokud mají patřičné vybavení.

Může vás zajímat

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Cena 249.999,- včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Povědomí o platnosti blokové výjimky je stále nízké i když podle jednatele nezávislého servisu Auto Papoušek Michala Papouška se chování motoristů začíná měnit. „V poslední době ale začínají jezdit do servisu i mladší, tří nebo čtyřletá auta,“ uvedl.

Pro neautorizované servisy hovoří zejména nižší cena. Úkony předepsané výrobcem vozidla se u nich dají pořídit o deset až 20 procent levněji. „Například při provozování dvacítky služebních vozů, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ dodal vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service Tomáš Kabrhel.

Podle Kabrhela se zájem ze strany provozovatelů firemních flotil o neznačkový servis zvýšil až na dvojnásobek. Roste ale i poptávka soukromých majitelů aut. Například servis SQS v Brně hovoří o růstu zájmu o 30 procent.

Vedle nižší ceny a hustší sítě provozoven hovoří pro neautorizované servisy i větší motivace pracovat, což se projevuje tak, že jsou často ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, což je většinou levnější řešení.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.