Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

aktualizováno 
Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Na servisu lze díky blokové výjimce ušetřit velké částky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Motoristé většinou čekají s návštěvou levnějšího neznačkového servisu až po uplynutí záruční lhůty kvůli obavě z uznání případné reklamace. Od roku 2010 přitom platí nařízení Evropské komise známé jako bloková výjimka, podle které mohou nezávislé servisy provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, pokud mají patřičné vybavení.

Může vás zajímat

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Cena 249.999,- včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Povědomí o platnosti blokové výjimky je stále nízké i když podle jednatele nezávislého servisu Auto Papoušek Michala Papouška se chování motoristů začíná měnit. „V poslední době ale začínají jezdit do servisu i mladší, tří nebo čtyřletá auta,“ uvedl.

Pro neautorizované servisy hovoří zejména nižší cena. Úkony předepsané výrobcem vozidla se u nich dají pořídit o deset až 20 procent levněji. „Například při provozování dvacítky služebních vozů, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ dodal vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service Tomáš Kabrhel.

Podle Kabrhela se zájem ze strany provozovatelů firemních flotil o neznačkový servis zvýšil až na dvojnásobek. Roste ale i poptávka soukromých majitelů aut. Například servis SQS v Brně hovoří o růstu zájmu o 30 procent.

Vedle nižší ceny a hustší sítě provozoven hovoří pro neautorizované servisy i větší motivace pracovat, což se projevuje tak, že jsou často ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, což je většinou levnější řešení.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Manuel Mejido s obrazem Girlanda míru, který na Citroën DS namaloval Pablo...
Autofotka týdne: Citroën pomalovaný od Picassa se už roky hledá

Pablo Picasso nikdy citroënem nejezdil. V jeho garáži se objevovala automobilová šlechta formátu Hispano-Suizy, Oldsmobilu, Mercedesu nebo Alfy Romeo. I přesto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.