Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

aktualizováno 
Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Na servisu lze díky blokové výjimce ušetřit velké částky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Motoristé většinou čekají s návštěvou levnějšího neznačkového servisu až po uplynutí záruční lhůty kvůli obavě z uznání případné reklamace. Od roku 2010 přitom platí nařízení Evropské komise známé jako bloková výjimka, podle které mohou nezávislé servisy provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, pokud mají patřičné vybavení.

Může vás zajímat

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Cena 249.999,- včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Povědomí o platnosti blokové výjimky je stále nízké i když podle jednatele nezávislého servisu Auto Papoušek Michala Papouška se chování motoristů začíná měnit. „V poslední době ale začínají jezdit do servisu i mladší, tří nebo čtyřletá auta,“ uvedl.

Pro neautorizované servisy hovoří zejména nižší cena. Úkony předepsané výrobcem vozidla se u nich dají pořídit o deset až 20 procent levněji. „Například při provozování dvacítky služebních vozů, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ dodal vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service Tomáš Kabrhel.

Podle Kabrhela se zájem ze strany provozovatelů firemních flotil o neznačkový servis zvýšil až na dvojnásobek. Roste ale i poptávka soukromých majitelů aut. Například servis SQS v Brně hovoří o růstu zájmu o 30 procent.

Vedle nižší ceny a hustší sítě provozoven hovoří pro neautorizované servisy i větší motivace pracovat, což se projevuje tak, že jsou často ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, což je většinou levnější řešení.

Autoři: ,



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Uměl formuli i náklaďák. Otec legendárních Tatrovek 815 a 613 zemřel

Prototyp třístranného sklápěče Tatra 815, uprostřed stojí hlavní konstruktér...

Letos zemřel jeden z největších tatrováků, Milan Galia. Profesní dráhu konstruktéra začínal na monopostu Tatra 607 a...

Jezdili jsme, aby nám nikdo nestačil, vzpomíná vývojář Škody Favorit

Maskovaný prototyp nafocený při testech v roce 1986

Dnes se prototypy aut testují několik let, třeba Škoda Kodiaq během nich ujela téměř 700 tisíc km. Ale jak probíhaly...

Škodovka rychlá jako blesk. Zářila v Leningradě, doma neměla konkurenci

Škoda 1100 OHC

Byly pouze čtyři, podobně jako tři mušketýři. Závodní speciály Škoda 1100 OHC patří mezi výjimečné zjevy...

Najdete na iDNES.cz