Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nebezpečná čínská auta: další hrozivý crash test

  10:21aktualizováno  10:21
Velký čínský sedan Brilliance BS6, který chce dobývat evropské trhy, propadl v crashtestu. Za ochranu cestujících při čelním nárazu obdržel v nárazové zkoušce podle metodiky Euro NCAP jedinou hvězdičku z maximálních pěti. Ochrana dětí v autosedačce je na tříhvězdičkové úrovni (maximum je 5).

Čínská auta v evropských crash testech propadají | foto: ADAC

Půldruhého roku po propadáku čínského vozu Landwind v crash testech přichází další špatná zpráva o bezpečnosti vozů zpoza velké zdi.

Brilliance B6 dostal v nárazových zkouškách podle standardní evropské metodiky Euro NCAP jen jednu hvězdičku, zatímco k novinkám zavedených značek patří standardně pět nebo čtyři hvězdičky.

popisek BRILLIANCE V ŽENEVĚ
LUXUS ČÍNSKÉ TRŽNICE

Limuzína Brilliance má být prvním vozem z Číny, který chce evropský importér začít ve větším množství dovážet na starý kontinent. Luxusní vůz z Asie bude stát v přepočtu nejméně 550 tisíc korun. V sousedním Německu začíná jeho cena na částce 19 tisíc eur.

Čelní nárazový test v rychlosti 64 km/h odhalil malou pevnost, a tím i bezpečnost karoserie čínského auta. Překážka pronikla přes zcela zdeformovaný přední sloupek karoserie až k řidiči, kterému nezbylo dost místa, aby přestál střet bez úhony.

VIDEO CRASH TESTU BRILLIANCE BS6 ZDE

Práh pod dveřmi se prohnul dolů a zablokoval dveře tak, že je nebylo možné otevřít bez speciální techniky. Při nehodě by tak došlo k časové ztrátě nutné k rychlému vyproštění posádky. Autoklub ADAC konstatoval, že prostor pro přežití řidiče se drasticky zmenšil.

Pedály v čínském voze Brilliance BS6 se během čelního nárazu posunuly o 32 centimetrů směrem do kabiny, celá přístrojová deska se posunula o 20 centimetrů. Volant vybočil a vystřelený airbag tak ztratil svůj účinek. Hlava testovací figuríny jej minula a narazila do tvrdého palubního panelu.

Spolujezdec dopadl o něco lépe, ale z části to bylo tím, že testovací překážka byla na straně řidiče. Ani testovací figurína suplující cestujícího na sedadle spolujezdce však neunikla velkým "zraněním".

Také boční náraz skončil velmi špatně. Břicho a hrudník řidiče se ocitly pod tlakem, jenž v normální situaci nedovoluje lidskému organismu přežít.

Crashtest čínského vozu Brilliance BS6Crashtest čínského vozu Brilliance BS6Crashtest čínského vozu Brilliance BS6



Crashtest čínského vozu Brilliance BS6Crashtest čínského vozu Brilliance BS6Crashtest čínského vozu Brilliance BS6



 


Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.