Půldruhého roku po propadáku čínského vozu Landwind v crash testech přichází další špatná zpráva o bezpečnosti vozů zpoza velké zdi.
Brilliance B6 dostal v nárazových zkouškách podle standardní evropské metodiky Euro NCAP jen jednu hvězdičku, zatímco k novinkám zavedených značek patří standardně pět nebo čtyři hvězdičky.
Limuzína Brilliance má být prvním vozem z Číny, který chce evropský importér začít ve větším množství dovážet na starý kontinent. Luxusní vůz z Asie bude stát v přepočtu nejméně 550 tisíc korun. V sousedním Německu začíná jeho cena na částce 19 tisíc eur.
Čelní nárazový test v rychlosti 64 km/h odhalil malou pevnost, a tím i bezpečnost karoserie čínského auta. Překážka pronikla přes zcela zdeformovaný přední sloupek karoserie až k řidiči, kterému nezbylo dost místa, aby přestál střet bez úhony.
VIDEO CRASH TESTU BRILLIANCE BS6 ZDE
Práh pod dveřmi se prohnul dolů a zablokoval dveře tak, že je nebylo možné otevřít bez speciální techniky. Při nehodě by tak došlo k časové ztrátě nutné k rychlému vyproštění posádky. Autoklub ADAC konstatoval, že prostor pro přežití řidiče se drasticky zmenšil.
Pedály v čínském voze Brilliance BS6 se během čelního nárazu posunuly o 32 centimetrů směrem do kabiny, celá přístrojová deska se posunula o 20 centimetrů. Volant vybočil a vystřelený airbag tak ztratil svůj účinek. Hlava testovací figuríny jej minula a narazila do tvrdého palubního panelu.
Spolujezdec dopadl o něco lépe, ale z části to bylo tím, že testovací překážka byla na straně řidiče. Ani testovací figurína suplující cestujícího na sedadle spolujezdce však neunikla velkým "zraněním".
Také boční náraz skončil velmi špatně. Břicho a hrudník řidiče se ocitly pod tlakem, jenž v normální situaci nedovoluje lidskému organismu přežít.