náhledy
Kratičká svodidla nad můstky jsou spíš překážkou, jež vůz nadzdvihne, vyhodí a katapultuje mimo silnici, třeba na strom.
Autor: František Vlček, MAFRA
Silnice I/9 je jednou ze "silnic smrti" na mapě, vytvořené Ústředním automotoklubem ÚAMK a společností AF-Cityplan za pomocí policejních statistik vážných nehod a hustoty provozu.
Autor: František Vlček, MAFRA
Silnice první třídy číslo 9 mezi Mělníkem a Českou lípou má na sv¨ědomí 15 životů za posledních šest let.
Autor: František Vlček, MAFRA
Nepochopitelné – místo aby betonové bloky suplovaly svodidlo, jsou mezi nimi mezery. Při nárazu další smrtící past.
Autor: František Vlček, MAFRA
Jedna z nejnebezpečnějších silnic v Česku vede z Mělníka do Dubé, je velmi frekventovaná.
Autor: František Vlček, MAFRA
Prudké zatáčky, bortící se a odlamující se krajnice – v případě potřeby se není kde vyhnout.
Autor: František Vlček, MAFRA
Cesta z Mělníka přes Liběchov do Dubé je v sezoně plná motorkářů.
Autor: František Vlček, MAFRA
Odlamující se krajnice nad prudkým svahem, z nějž se auto skutálí. Svodidla chybí.
Autor: František Vlček, MAFRA
Silnice je lemovaná křížky.
Autor: František Vlček, MAFRA
Záznam se pak ještě vyhodnocuje a zpřesňuje v kanceláři, protože během jízdy auditor všechno zaznamenat nezvládne. Nahrávka se pak rozdělí se na stometrové úseky, na každém je vybrán nejhorší parametr. Vyhodnocení je stejné na celém světě, aby bylo možné silnice porovnávat a hodnotit.
Autor: František Vlček, MAFRA
Vytěžené dřevo složené u cesty, kde do něj může kdokoliv narazit. A kolem další vzrostlé stromy.
Autor: František Vlček, MAFRA
Smrtící past – svodidlo před nárazem do kolmé stěny propustku nechrání. Přitom je můstek očividně po čerstvé rekonstrukci. V cizině dělají čela propustků se šikmými stěnami, aby se zmírnil náraz. Svodidlo je tu úplně zbytečné.
Autor: František Vlček, MAFRA
Silnice I/9 je plná zatáček, předjíždět se na ní téměř nedá.
Autor: František Vlček, MAFRA
Nebezpečná betonová patka telefonního sloupu kousíček od silnice. O kus dál stojí další sloupy ještě mnohem blíž.
Autor: František Vlček, MAFRA
Velmi nebezpečné jsou nechráněné propustky. U Českých silnic jich je nepočítaně.
Autor: František Vlček, MAFRA
Staré rezavé zábradlí na můstku má chránit před pádem případné chodce. Autům je nebezpečné, rezavé trubky mohou při nárazu proniknout až do kabiny.
Autor: František Vlček, MAFRA
Devadesát procent nehod způsobí svou nepozorností nebo riskováním řidič, ale když už chybu udělá, nemá být potrestána smrtí. Silnice by měla mít takové prvky, aby byla schopná ho ochránit.
Autor: František Vlček, MAFRA
Českou silnicí smrti I/9 si často krátí cestu kamiony.
Autor: František Vlček, MAFRA
Auditor může prostřednictvím tabletu do záznamu přidávat spoustu parametrů, nejen těch odpovídajících metodice programu EuroRAP.
Autor: František Vlček, MAFRA
Octavia auditorů silnic EuroRAP je vybavena dvěma videokamerami se širokoúhlými předsádkami, které natáčejí záznam ve vysokém rozlišení. Každá jednu stranu silnice, pokud není dělená svodidly. Maximální rychlost jízdy musí být 70 km/h, aby záznamy byly přesné.
Autor: František Vlček, MAFRA