Airbagy pro sedadlo spolujezdce u aut vyrobených v první polovině minulého desetiletí nemusí podle japonského ministerstva dopravy fungovat správně kvůli možné závadě v jejich pyrotechnickém zařízení. Airbagy vyrobila japonská společnost Takata. Její mluvčí bez dalších podrobností sdělil, že problematické airbagy firma dodala rovněž automobilkám mimo Japonsko.
Největší automobilka světa Toyota svolá k opravám v Evropě 490 000 aut, v Severní Americe 580 000 a v Japonsku 320 000. Jsou to modely Corolla, Tundra a vozy luxusní divize Lexus vyrobené od listopadu 2000 do března 2004. V České republice bude Toyota svolávat k opravám podle předběžných údajů zhruba 2500 vozů. Podle mluvčího českého zastoupení značky Tomáše Vaňka se to týká modelů Yaris, Corolla a Avensis, vyrobených převážně v letech 2001 až 2003.
Toyota sdělila, že o problému o airbagu, který se nenafoukne, dostala celkem pět zpráv z USA a Japonska. Nedošlo ale kvůli tomu k žádnému zranění ani úmrtí. Vadné nafukovací zařízení firma vyměnila za nové, což by mělo u většiny modelů trvat zhruba jednu až dvě hodiny.
Honda stáhne do servisů 1,14 milionu vozů Civic, CR-V a Odyssey, většinu v Severní Americe. Nissan svolá asi 480 000 automobilů a od Mazdy jich bude 45 500.
Toyotu zasáhly v letech 2009 až 2010 problémy s nechtěným zrychlováním jejích vozů a byla nucena svolat po celém světě k opravám přes osm milionů aut. Rozsáhlé stahování automobilů k opravě mělo dočasně negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Loni Toyota překonala problémy, které omezovaly její produkci, a zvýšila celosvětový prodej o téměř 23 procent na rekordních 9,75 milionu vozů.
Firma tak vystřídala v čele světového trhu amerického konkurenta General Motors. Toyota vyrábí i v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou společností PSA Peugeot Citroën.