Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nebezpečné velkoprostorové vozy pocházejí z USA

aktualizováno 
- V nezávislém srovnávacím nárazovém testu velkoprostorových vozů zvítězil Renault Espace před Toyotou Picnic,na posledních dvou příčkách se seřadili Američané: Opel Sintra a v testu vůbec nejhorší Chrysler Voyager. Test uspořádala organizace Euro NCAP,která soustřeďuje národní automobilové kluby s významnými spotřebitelskými organizacemi za finančního přispění Evropské unie.
Nic není dokonalé. Ani v testu nejlepší Renault Espace nepřekročil hranici sedmdesáti procent, které jsou stále velmi vzdáleny od stoprocentně bezpečného vozu. Proto se i u vítěze objevují kritická slova a návody k vylepšení. Francouzská automobilka si přesto zaslouží uznání, protože stejně suverénně zvítězila již loni v testu aut nižší střední třídy. K tehdy oceněnému modelu Mégane teď přibyl další bezpečný Espace, jen Renault Laguna nedrží partu. V loňských testech Euro NCAP skončil v průměru. Stále více se zkoušky Euro NCAP zaměřují i na malé pasažéry. Nejen dvě dospělé figuríny na předních sedadlech, ale i dětské figuríny v bezpečnostních sedačkách usazují technici do vozů, než je pustí vstříc betonové překážce. A kritika útočí nejen na špatnou funkci dětských zádržných systémů, ale i na nedostatečné návody k použití sedaček a chybějící varování při použití sedačky na předním sedadle. Zde hrozí nebezpečí až smrtelného zranění dítěte,pokud airbag není vypnutý. České zákony stále převoz dítěte v sedačce na předním sedadle zakazují. Neméně přísné jsou testy vůči tvarování přídě vozidel. Střet s chodci je stále reálnější hrozbou, a proto se nabízí jednoduchá otázka: proč výrobci aut myslí více na aerodynamiku než na bezprostřední ohrožení lidských životů? Bezpečné tvarování přídě by se podle Euro NCAP mělo stát dalším zohledněným kritériem při konstrukci automobilů. Velkoprostorové vozy dosáhly výborného hodnocení při bočním nárazu, což je dáno tím, že jejich cestující sedí výš než pasažéři v běžných limuzínách. Všechny testované vozy jsou sedmimístné. Toyotu Picnic a Nissana Serenu tuzemští importéři těchto značek nenabízejí (proto nejsou uvedeny podrobné výsledky), Opel přestal Sintru prodávat přednedávnem. Toyota Picnic získala celkem 77 %, Nissan Serena 67 %. Nárazové zkoušky Euro NCAP probíhají podle následujícího scénáře. Při čelním nárazu auto vrazí do překážky v rychlosti 64 kilometrů za hodinu. Bariéra přitom zabírá čtyřicet procent šířky vozu ze strany řidiče. Boční náraz se odehrává v padesátikilometrové rychlosti, kdy metr a půl široká překážka rozbíjí dveře vozu. Při nárazovém testu s chodci vráží auto postupně do »dětských« a »dospělých« figurín.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.