Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nečekaná novinka: Peugeot 5008

  12:00aktualizováno  12:00
Se sedmimístnou novinkou se překvapivě pochlubil Peugeot. Přírůstek do velkoprostorové smečky francouzské automobilky si na zářijové představení na autosalon do Frankfurtu připravil šest motorů.

Peugeot 5008 | foto: Peugeot

Modely Peugeotu s pětkou na začátku tříčíselného označení (504 a 505) se vytratily z evropské nabídky francouzské automobilky v roce 1992 (o pět let později skončila výroba v Číně). Na Peugeot 505 nedají milovníci téhle francouzské značky a vůbec všichni, kteří rádi obrovské pohodlné kombíky, dopustit. Dodnes patří třeba k nejoblíbenějším autům egyptských taxikářů. "Pětkový" peugeot je teď zpátky, patří ale do trochu jiné škatulky.

Peugeot 5008

Peugeot 5008 vychází z povedeného sedmimístného Citroënu C4 Picasso, který patří do modelové řady druhé značky koncernu PSA Peugeot Citroën. Nové MPVčko se zařadí někam mezi o fous menší Peugeot 3008, jehož prodej v Česku právě začíná, a obrovský rodinný stěhovák 807.

Jako rychlovlak

Francouzská novinka, pří jejímž malování se prý designéři inspirovali u rychlovlaků, odveze až sedm cestujících ve třech řadách sedadel. Ta zadní budou za příplatek a je možné je sklápět do podlahy. Prostřední trojice sedadel se dá všelijak sklápět a posouvat, dá se také polohovat sklon jejich opěradel.

Pasažéři kombíkových Peugeotů 505 (mimochodem, také sedmimístných) si libovali, že díky zvýšenému posezu v zadních řadách měli dobrý výhled dopředu přes hlavu řidiče. Stejnou vychytávku má i francouzská novinka.

Do 4,53 metru dlouhého a 1,64 m vysokého peugeotu půjde naložit 579 až 2 506 litrů nákladu. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit rovnou úložnou plochu v úrovni prahu kufru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, takže půjde odvézt až 2,76 m dlouhé věci.

Peugeot 5008

Skleník

V základní výbavě bude mimo jiné šest airbagů, stabilizační systém. U sedmimístné verze bude hlavový airbag pro všechny tři řady sedadel. Když si připlatíte za prosklenou panoramatickou střechu (1,69 m²), bude mít 5008 celkem 5,77 metru čtverečních prosklených ploch. Za příplatek bude head-up displej zobrazující důležité provozní údaje do zorného pole řidiče nebo systém měření volného prostoru pro zaparkování jako doplněk parkovacího asistenta.

Peugeot 5008 se ve světové premiéře představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009. "Tento model bude na český trh uveden počátkem roku 2010," doplňuje Radka Matthey, mluvčí českého zastoupení francouzské automobilky.

Motory pro Peugeot 5008
benzinové
1.6 VTi 120 k – průměrná spotřeba 7,3 l/100 km
1.6 THP 156 k – průměrná spotřeba  7,1 l/100 km
naftové
1.6 HDI FAP 110 k  – průměrná spotřeba 5,4 l/100 km
1.6 HDI FAP 110 k – průměrná spotřeba 5,2 l/100 km (robotizovaná převodovka
2.0 HDI FAP 150 k – průměrná spotřeba 5,8 l/100 km (automat)
2.0 l HDi FAP 163 k – průměrná spotřeba 6,8 l/100 km (automat)
Poznámka: všechny převodovky jsou šestistipňové

 

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.