Peugeot 5008

Peugeot 5008 | foto: Peugeot

Nečekaná novinka: Peugeot 5008

  • 21
Se sedmimístnou novinkou se překvapivě pochlubil Peugeot. Přírůstek do velkoprostorové smečky francouzské automobilky si na zářijové představení na autosalon do Frankfurtu připravil šest motorů.

Modely Peugeotu s pětkou na začátku tříčíselného označení (504 a 505) se vytratily z evropské nabídky francouzské automobilky v roce 1992 (o pět let později skončila výroba v Číně). Na Peugeot 505 nedají milovníci téhle francouzské značky a vůbec všichni, kteří rádi obrovské pohodlné kombíky, dopustit. Dodnes patří třeba k nejoblíbenějším autům egyptských taxikářů. "Pětkový" peugeot je teď zpátky, patří ale do trochu jiné škatulky.

Peugeot 5008

Peugeot 5008 vychází z povedeného sedmimístného Citroënu C4 Picasso, který patří do modelové řady druhé značky koncernu PSA Peugeot Citroën. Nové MPVčko se zařadí někam mezi o fous menší Peugeot 3008, jehož prodej v Česku právě začíná, a obrovský rodinný stěhovák 807.

Jako rychlovlak

Francouzská novinka, pří jejímž malování se prý designéři inspirovali u rychlovlaků, odveze až sedm cestujících ve třech řadách sedadel. Ta zadní budou za příplatek a je možné je sklápět do podlahy. Prostřední trojice sedadel se dá všelijak sklápět a posouvat, dá se také polohovat sklon jejich opěradel.

Pasažéři kombíkových Peugeotů 505 (mimochodem, také sedmimístných) si libovali, že díky zvýšenému posezu v zadních řadách měli dobrý výhled dopředu přes hlavu řidiče. Stejnou vychytávku má i francouzská novinka.

Do 4,53 metru dlouhého a 1,64 m vysokého peugeotu půjde naložit 579 až 2 506 litrů nákladu. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit rovnou úložnou plochu v úrovni prahu kufru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, takže půjde odvézt až 2,76 m dlouhé věci.

Peugeot 5008

Skleník

V základní výbavě bude mimo jiné šest airbagů, stabilizační systém. U sedmimístné verze bude hlavový airbag pro všechny tři řady sedadel. Když si připlatíte za prosklenou panoramatickou střechu (1,69 m²), bude mít 5008 celkem 5,77 metru čtverečních prosklených ploch. Za příplatek bude head-up displej zobrazující důležité provozní údaje do zorného pole řidiče nebo systém měření volného prostoru pro zaparkování jako doplněk parkovacího asistenta.

Peugeot 5008 se ve světové premiéře představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009. "Tento model bude na český trh uveden počátkem roku 2010," doplňuje Radka Matthey, mluvčí českého zastoupení francouzské automobilky.

Motory pro Peugeot 5008
benzinové
1.6 VTi 120 k – průměrná spotřeba 7,3 l/100 km
1.6 THP 156 k – průměrná spotřeba  7,1 l/100 km
naftové
1.6 HDI FAP 110 k  – průměrná spotřeba 5,4 l/100 km
1.6 HDI FAP 110 k – průměrná spotřeba 5,2 l/100 km (robotizovaná převodovka
2.0 HDI FAP 150 k – průměrná spotřeba 5,8 l/100 km (automat)
2.0 l HDi FAP 163 k – průměrná spotřeba 6,8 l/100 km (automat)
Poznámka: všechny převodovky jsou šestistipňové