Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechcete body? Pomáhá tvrzení, že auto řídil cizinec

  9:17aktualizováno  9:17
Máte služební auto, změřil vás radar a policisté nebo úředníci kvůli rozmazané fotce nemají jistotu, kdo seděl za volantem? Jestli si říkáte, že to jako uhrajete na to, že řídila osoba blízká, a proto nemusíte vypovídat, pak máte smůlu.

Ilustrační foto | foto: Karel KopáčMF DNES

A to ani tehdy, když ve smlouvě o zapůjčení služebního auta máte větu o tom, že vůz zaměstnavatel nemá nic proti tomu, že auto mohou řídit členové vaší rodiny.

"Zatímco u soukromých aut po výmluvě na osobu blízkou úředníci případ většinou přestanou řešit, u služebních aut je to jiné. Praxe je totiž taková, zaměstnavatel nebo jím pověřený zaměstnanec musí vědět, kdo auto řídil. On to totiž má povinnost vědět, jinak riskuje pokutu pět až deset tisíc korun. Fakt, že auto řídila osoba blízká zaměstnanci se tady nemůže uplatnit,“ říká právník Tomáš Beran.

Majitelé služebních aut si ale díry v zákonech našli a používají další finty, jak se trestným bodům vyhnout. Jedním z nich je tvrzení, že služební auto v době přestupku řídil zahraniční kolega, který byl v Česku na služební cestě.

"U firemních aut je to velmi důvěryhodné. Nejlepší je, když si vyberete nějakou exotickou zemi co nejdál od Česka. Úřady nemají dostatečně jazykově vybavené lidi, kteří by se do složitého pátrání pouštěli. Funguje to spolehlivě," přiznává vedoucí oddělení dopravy jedné pražské firmy, který si nepřál být jmenován.

Chcete vědět více?

Jaké další triky proti trestným bodům používají majitelé soukromých i služebních aut? Hrozí vám trest, když v autě pojedete v masce a nebude vidět vaše tvář? Má smysl vyhýbat se správnímu řízení? Odpovědi najdete ve středeční příloze Auto MF DNES.
Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.