Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Něco pro pařany: Mixim

  11:15aktualizováno  11:15
Na frankfurtský autosalon možná zamíří i milovníci počítačů, internetu a videoher. Právě ty chce přilákat japonský Nisssan svým konceptem Mixim.

Nissan Mixim | foto: Nissan

Uvnitř je něco divné už při nastupování. Kromě lichého počtu sedadel je netradiční jejich rozmístění. Řidič sedí uprostřed vepředu, dva další jsou trochu posunuti vzad.

Celé ovládání je přizpůsobeno rukám zvyklým hodiny, dny a týdny svírat v ruce ovladače videoher. S oblíbeným kulatým volantem a klasickými páčkami to opravdu moc společného nemá.

Automobilová budoucnost je elektrická. Fosilní paliva šplouchající v nádrži mají na kahánku a tak mixim (neplést s velkým klasickým sedanem Nissan Maxima) pohání dva elektromotory. Li-ion baterie dodávají energii pro pohon 4x4, jeden motor totiž pohání přední a druhý zadní kola.

Dovnitř se leze jedním párem vzhůru vyklápěných dveří, Nissan slibuje ještě čtvrté místo vzadu v kufru, při pohledu na tvary a míry miximu se ale na to, že se na něm odveze člověk, moc spoléhat nedá.

Délka je 3700 milimetrů, na šířku jich zabírá osmnáct set. Vysoký je  1,4 metru. Je tedy o něco nižší a kratší než sériová micra. Od kola ke kolu (rozvor) je to 2530 milimetrů a hmotnost 950 kilo.

Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan Mixim


Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.