Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V ČR je sto tisíc aut v polopřevodu, s koncem června úředně zmizí

  11:21aktualizováno  11:21
V Česku stále jezdí kolem 100 tisíc vozidel, která sice mají platnou technickou kontrolu, ale nemají dokončený převod. „S prvním červencem budou vyřazena z registru a jejich další provoz bude nezákonný,“ vedl ministr dopravy Dan Ťok.

Typicky jsou v polopřevodu nejlacinější vozy, u kterých by majitelé za dokončení převodu museli platit vysokou ekologickou daň. | foto: Škoda

Celkový počet aut v takzvaném polopřevodu se od února snížil ze 793 tisíc na současných zhruba 738 tisíc vozidel, což je asi desetina všech registrovaných aut. Kolem 100 tisíc vozidel s nedokončeným převodem má platnou technickou kontrolu. Více než půl milionu aut již podle ministra není na silnicích a byla podle něj nějakým způsobem zlikvidována. „Stát u nich tedy pravděpodobně přišel o poplatek na ekologickou likvidaci v úhrnné výši několika desítek milionů korun,“ uvedl Ťok. 

Ministerstvo odstartovalo osvětovou kampaň, která má motoristy upozornit, že na dokončení převodu vozidla již mají jen tři týdny. Po vyřazení auta z registru již nepůjde znovu přihlásit. Pokud takové auto zastaví dopravní policie, hrozí řidiči postih za provoz auta, které neplní technické podmínky. Pokud zaviní nehodu, bude hradit veškerou škodu.

Jednoduchou pomůckou, jak zjistit, zda je vozidlo v pořádku registrováno, je porovnat si jména vlastníků v malém a velkém technickém průkazu. Musí se shodovat. Seznam registračních značek vyřazených vozidel chce ministr zveřejnit na internetu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.