Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V ČR je sto tisíc aut v polopřevodu, s koncem června úředně zmizí

  11:21aktualizováno  11:21
V Česku stále jezdí kolem 100 tisíc vozidel, která sice mají platnou technickou kontrolu, ale nemají dokončený převod. „S prvním červencem budou vyřazena z registru a jejich další provoz bude nezákonný,“ vedl ministr dopravy Dan Ťok.

Typicky jsou v polopřevodu nejlacinější vozy, u kterých by majitelé za dokončení převodu museli platit vysokou ekologickou daň. | foto: Škoda

Celkový počet aut v takzvaném polopřevodu se od února snížil ze 793 tisíc na současných zhruba 738 tisíc vozidel, což je asi desetina všech registrovaných aut. Kolem 100 tisíc vozidel s nedokončeným převodem má platnou technickou kontrolu. Více než půl milionu aut již podle ministra není na silnicích a byla podle něj nějakým způsobem zlikvidována. „Stát u nich tedy pravděpodobně přišel o poplatek na ekologickou likvidaci v úhrnné výši několika desítek milionů korun,“ uvedl Ťok. 

Ministerstvo odstartovalo osvětovou kampaň, která má motoristy upozornit, že na dokončení převodu vozidla již mají jen tři týdny. Po vyřazení auta z registru již nepůjde znovu přihlásit. Pokud takové auto zastaví dopravní policie, hrozí řidiči postih za provoz auta, které neplní technické podmínky. Pokud zaviní nehodu, bude hradit veškerou škodu.

Jednoduchou pomůckou, jak zjistit, zda je vozidlo v pořádku registrováno, je porovnat si jména vlastníků v malém a velkém technickém průkazu. Musí se shodovat. Seznam registračních značek vyřazených vozidel chce ministr zveřejnit na internetu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.