Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nedostatek inženýrů brání rychlejšímu rozvoji německých automobilek

Řada německých automobilek zažívá v pokrizovém období zlaté časy. Prodeje BMW, Volkswagenu, Mercedesu, Audi, Porsche a dalších trhají jeden rekord za druhým. Firmy by expandovaly víc, ale mají prý nedostatek kvalifikovaných inženýrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Maséér

6. 9. 2011 20:21
nedostatek

no hlavně,že máme dostatek ekonomů ;-D;-D

0 0
možnosti
C

certik_bertik

2. 9. 2011 15:33
peníze

se dají vydělat jen tím že člověk s něčím kšeftuje, určitě ne že bude vysoce vzdělaný technik

0 0
možnosti
DF

loogieboy

6. 9. 2011 14:15
Re: peníze

to si nejsem tak jist, kdyz i v CR neni problem jako vzdelany clovek mit prijmy 80-100K Kč... ;-D

0 0
možnosti
C

certik_bertik

2. 9. 2011 3:06
nepotřebujeme

víc vzdělanců, je třeba víc lidí c dělá rukama

0 0
možnosti
JH

mladej.milionar

2. 9. 2011 12:55
Re: nepotřebujeme

rukama nikdo dělat nechce, protože to není pořádně placené (pokud nemáte firmu, nebo neděláte jako OSVČ na sebe).

0 0
možnosti
VM

vena.m

31. 8. 2011 22:44
Před 5ti lety jsem diskutoval s jedním lovcem mozků ...

... a ten říkal, že tohle nastane, že bude extrémní nedostatek techniků a ing. A jeho pohled byl takový, že u technicky vzdělaného člověka už během pár prvních hodin pohovoru poznáte, zda umí a nebo jen tlachá .. a to je vleký rozdíl proti humanitě a manažerům.

A to je taky důvod, proč se na technické obory hlásí tak málo lidí. Protože jako technik musíte opravdu něco umět a znát a nejen okecávat. Neete totiž za to pak i zodpovědnost!!!!

A vzhledem k tomu jsou ty peníze, které firmy platí ještě malé ... Rozhodně by dobrý technik měl mít minimálně plat jako doktor.

0 0
možnosti
MT

kosobecny

31. 8. 2011 23:49
Re: Před 5ti lety jsem diskutoval s jedním lovcem mozků ...

njn, ale tak na druhou stranu na všechno nepotřebujete VŠ, takovej konstuktér by mohl být člověk s maturitou, kterýho by podnik vzal a trochu ho dovařil, to většinou stejně dělaj i s absoventama s VŠ..

0 0
možnosti
JM

ji2

31. 8. 2011 20:07
a nebrání si oni sami ?

Taky jsme po VŠ psal do mercedesu, ale chtějí praxi. Ale kde ji vzít ? Jasně že nějakou mám, ale holt ne v jejich oboru.

0 0
možnosti
JH

mladej.milionar

31. 8. 2011 22:21
Re: a nebrání si oni sami ?

To je velmi jednoduché. Je třeba pracovat alespoň na půl úvazku už od prváku-druháku na VŠ. Pak člověk vyleze už se 4-5 letou praxí a je to najednou úplně o něčem jiném. R^

1 0
možnosti
JH

mladej.milionar

31. 8. 2011 19:57
nizky plat

Průměrný plat Ing. v technice 4000€ hrubého, takže tak 2000€ čistého? To se mi nějak nezdá, když tam manuálové (dělník, svářeč, atd.) mají 1500-2500€ čistého. Čekal bych, že Ing. v Německu bude brát výrazně více. Nebo to jsou nástupní platy absolventů ?

0 0
možnosti
D

Dusan321

31. 8. 2011 23:54
Re: nizky plat

Ne to je smutna nemecka pravda. Oni sice jejich zamestnavatele na jednu stranu placi, ze nemaji vysokoskolsky vzdelane odborniky, ale na druhou stranu jim plati smesne penize. Je to jak u nas za komunistu, vyuceny spravne podporeny odborovou organizaci si muze klidne vydelat vice nez vysokoskolak. Vysledek je, ze Nemci si technicke skoly studuji, ale pak odchazi do ciziny za lepsim vydelkem. A pak samozrejme zkousi nabirat odborniky na Vychode, coz jim moc nejde protoze kdo by jim tam za ty penize. V mem oboru (IT) mam napriklad v CR vyssi plat nez bych mel na stejne pozici v Nemecku. Paradoxni, ale je to tak.

0 0
možnosti
M

mnbmnbmnb

31. 8. 2011 19:42
Již brzo bude mít lidí dost

předpokládám , že v Bruselu vymyslí v komerčních firmách povinné kvóty kulturologů, sociálních ekologů a absolventů fakulty romistiky....

0 0
možnosti
SDVNCP

Své dukáty věnuji na chudé psy

31. 8. 2011 19:07
Problém je asi ten, že spousta lidí chce prostě jen

MÍT VYSOKOU.

A pak je samozřejmě nejjednodušší cesta nejmenšího odporu volba takových oborů, jako jsou všelijaký pofidérní soukromý ekonomky obor podnikání (;-D), politologie, kulutrologie, filosofie a jiný -ie. Vejšku tak má dneska každá sekretářka a vede to k abslutní devalvaci toho stupně "vzdělání" Rv

0 0
možnosti
JH

mladej.milionar

31. 8. 2011 19:54
Re: Problém je asi ten, že spousta lidí chce prostě jen

Také mám VŠ v jednom z oborů, které jste jmenoval. A vůbec toho nelituju. Šel jsem do toho hlavně kvůli tomu, abych po škole nemusel někdě dělat za 20k hrubýho jak blbec. Pracuju nakonec sice v úplně jiném oboru, ale (nejen) díky VŠ vzdělání vydělávám velmi zajímavé peníze. Takže VŠ vzdělání se vždy hodí, ať už je z jakéhokoliv oboru, je to pořád papír, který Vás platově může zařadit vedle elity, pokud se budete snažit. U těch nejlépe placených pozic už se totiž jaksi VŠ předpokládá a realita je taková, že dnes málokterá firma kouká na to, odkud titul je. Prostě požadují VŠ a Vy tento požadavek splňujete. S maturitou Vaše CV hodí rychle do koše :-P

0 0
možnosti
A

abraxas115

31. 8. 2011 18:28
To víte

s kulturologií, amu, damu, bamu, pamu, zamu máte vejšku taky a bez práce...

0 0
možnosti
S

samuel05

31. 8. 2011 17:33
...

nemecky problem je, za ma hodne spickovych firem na malo lidi. Jenom 80mio obyvatel a exportuji 2xtolik co japonci a dokonce vic jak usa.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...