Diskuze

Nedostatek inženýrů brání rychlejšímu rozvoji německých automobilek

Řada německých automobilek zažívá v pokrizovém období zlaté časy. Prodeje BMW, Volkswagenu, Mercedesu, Audi, Porsche a dalších trhají jeden rekord za druhým. Firmy by expandovaly víc, ale mají prý nedostatek kvalifikovaných inženýrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maséér

6. 9. 2011 20:21
nedostatek

no hlavně,že máme dostatek ekonomů ;-D;-D

0 0
možnosti

certik_bertik

2. 9. 2011 15:33
peníze

se dají vydělat jen tím že člověk s něčím kšeftuje, určitě ne že bude vysoce vzdělaný technik

0 0
možnosti

loogieboy

6. 9. 2011 14:15
Re: peníze

to si nejsem tak jist, kdyz i v CR neni problem jako vzdelany clovek mit prijmy 80-100K Kč... ;-D

0 0
možnosti

certik_bertik

2. 9. 2011 3:06
nepotřebujeme

víc vzdělanců, je třeba víc lidí c dělá rukama

0 0
možnosti

mladej.milionar

2. 9. 2011 12:55
Re: nepotřebujeme

rukama nikdo dělat nechce, protože to není pořádně placené (pokud nemáte firmu, nebo neděláte jako OSVČ na sebe).

0 0
možnosti

vena.m

31. 8. 2011 22:44
Před 5ti lety jsem diskutoval s jedním lovcem mozků ...

... a ten říkal, že tohle nastane, že bude extrémní nedostatek techniků a ing. A jeho pohled byl takový, že u technicky vzdělaného člověka už během pár prvních hodin pohovoru poznáte, zda umí a nebo jen tlachá .. a to je vleký rozdíl proti humanitě a manažerům.

A to je taky důvod, proč se na technické obory hlásí tak málo lidí. Protože jako technik musíte opravdu něco umět a znát a nejen okecávat. Neete totiž za to pak i zodpovědnost!!!!

A vzhledem k tomu jsou ty peníze, které firmy platí ještě malé ... Rozhodně by dobrý technik měl mít minimálně plat jako doktor.

0 0
možnosti

kosobecny

31. 8. 2011 23:49
Re: Před 5ti lety jsem diskutoval s jedním lovcem mozků ...

njn, ale tak na druhou stranu na všechno nepotřebujete VŠ, takovej konstuktér by mohl být člověk s maturitou, kterýho by podnik vzal a trochu ho dovařil, to většinou stejně dělaj i s absoventama s VŠ..

0 0
možnosti

ji2

31. 8. 2011 20:07
a nebrání si oni sami ?

Taky jsme po VŠ psal do mercedesu, ale chtějí praxi. Ale kde ji vzít ? Jasně že nějakou mám, ale holt ne v jejich oboru.

0 0
možnosti

mladej.milionar

31. 8. 2011 22:21
Re: a nebrání si oni sami ?

To je velmi jednoduché. Je třeba pracovat alespoň na půl úvazku už od prváku-druháku na VŠ. Pak člověk vyleze už se 4-5 letou praxí a je to najednou úplně o něčem jiném. R^

1 0
možnosti

mladej.milionar

31. 8. 2011 19:57
nizky plat

Průměrný plat Ing. v technice 4000€ hrubého, takže tak 2000€ čistého? To se mi nějak nezdá, když tam manuálové (dělník, svářeč, atd.) mají 1500-2500€ čistého. Čekal bych, že Ing. v Německu bude brát výrazně více. Nebo to jsou nástupní platy absolventů ?

0 0
možnosti

Dusan321

31. 8. 2011 23:54
Re: nizky plat

Ne to je smutna nemecka pravda. Oni sice jejich zamestnavatele na jednu stranu placi, ze nemaji vysokoskolsky vzdelane odborniky, ale na druhou stranu jim plati smesne penize. Je to jak u nas za komunistu, vyuceny spravne podporeny odborovou organizaci si muze klidne vydelat vice nez vysokoskolak. Vysledek je, ze Nemci si technicke skoly studuji, ale pak odchazi do ciziny za lepsim vydelkem. A pak samozrejme zkousi nabirat odborniky na Vychode, coz jim moc nejde protoze kdo by jim tam za ty penize. V mem oboru (IT) mam napriklad v CR vyssi plat nez bych mel na stejne pozici v Nemecku. Paradoxni, ale je to tak.

0 0
možnosti

mnbmnbmnb

31. 8. 2011 19:42
Již brzo bude mít lidí dost

předpokládám , že v Bruselu vymyslí v komerčních firmách povinné kvóty kulturologů, sociálních ekologů a absolventů fakulty romistiky....

0 0
možnosti

Své dukáty věnuji na chudé psy

31. 8. 2011 19:07
Problém je asi ten, že spousta lidí chce prostě jen

MÍT VYSOKOU.

A pak je samozřejmě nejjednodušší cesta nejmenšího odporu volba takových oborů, jako jsou všelijaký pofidérní soukromý ekonomky obor podnikání (;-D), politologie, kulutrologie, filosofie a jiný -ie. Vejšku tak má dneska každá sekretářka a vede to k abslutní devalvaci toho stupně "vzdělání" Rv

0 0
možnosti

mladej.milionar

31. 8. 2011 19:54
Re: Problém je asi ten, že spousta lidí chce prostě jen

Také mám VŠ v jednom z oborů, které jste jmenoval. A vůbec toho nelituju. Šel jsem do toho hlavně kvůli tomu, abych po škole nemusel někdě dělat za 20k hrubýho jak blbec. Pracuju nakonec sice v úplně jiném oboru, ale (nejen) díky VŠ vzdělání vydělávám velmi zajímavé peníze. Takže VŠ vzdělání se vždy hodí, ať už je z jakéhokoliv oboru, je to pořád papír, který Vás platově může zařadit vedle elity, pokud se budete snažit. U těch nejlépe placených pozic už se totiž jaksi VŠ předpokládá a realita je taková, že dnes málokterá firma kouká na to, odkud titul je. Prostě požadují VŠ a Vy tento požadavek splňujete. S maturitou Vaše CV hodí rychle do koše :-P

0 0
možnosti

abraxas115

31. 8. 2011 18:28
To víte

s kulturologií, amu, damu, bamu, pamu, zamu máte vejšku taky a bez práce...

0 0
možnosti

samuel05

31. 8. 2011 17:33
...

nemecky problem je, za ma hodne spickovych firem na malo lidi. Jenom 80mio obyvatel a exportuji 2xtolik co japonci a dokonce vic jak usa.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!