Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Pohádka o fáru, zapomenutém 30 let ve stodole

aktualizováno 
Nádherný kousek klasické britské automobilové školy je dalším z pohádkových příběhů, kdy se téměř 50 let starý vůz schovaný ve stodole znovu objeví na světě. A jeho cena se pak na aukci vyšplhá na závratnou sumu.

Aston Martin DBS | foto: Silverstone Auctions

Nádherný Aston Martin DBS (stejný model se objevil také v bondovce V tajné službě Jejího veličenstva z roku 1967) pochází z roku 1968.

Fotogalerie

První model měl premiéru o rok dřív a nahrazoval svého předchůdce DB6, i když se oba dva vozy vyráběly současně ještě další dva roky. Mezi roky 1967 až 1972 se verze DBS vyrobilo 787 kusů.

Při vývoji se uvažovalo o použití vidlicového osmiválce, ale první vyrobené kusy ještě používaly čtyřlitrový šestiválec s třemi karburátory vyvinutý pro předchozí DB6. Jeho výkon byl 282 koní při 5 500 ot/min.

Vydražený kousek je vybavený automatickou převodovkou, posilovačem řízení, mlhovými světly nebo klimatizací. Na silnicích sloužil 16 let, v kůlně pak strávil tři desetiletí. Na tachometru zůstala hodnota 30 565 najetých mil (49 189 kilometrů).

Aston Martin DBS
Aston Martin DBS

Bohužel je ale ve špatném technickém stavu, který přiznala i aukční síň Silverstone Auctions ve svém katalogu. „Mechanický stav vozidla je neznámý. Vůz se prodává tak jak je a nutně potřebuje kompletní renovaci“, píše se v katalogu. Tento týden se poklad ze stodoly prodal za 51 750 liber, to je 1,9 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.