Diskuze
Robotům chybí selský rozum. Když se potkají s živým řidičem, je to mela
Děkujeme za pochopení.
M65i17c33h82a44l 11K22r13č95á56l
Takže roboti budou vždy jezdit bezpečněji, ovšem za cenu toho že ostatní kolem nich budou na nervy. Připomíná mně to jednoho nadporučíka kdysi na vojně, který o víkendu jezdil autem z Kroměříže do Zlína. Říkal: já jezdím bezpečně a ještě nikdy jsem neměl nehodu. Nikam nespěchám, v Kroměříži zařadím dvoječku a do Zlína v klidu dojedu. Už jsem ale viděl několik nehod kolem mě.
M54a79r61t23i61n 58B34a84r21t61e89k
Takže podle toho co jsem si přečetl, tak robotický vůz nejenom že neudělal nic špatně, ale zachoval se stejně jako by to udělal člověk (zařadil se zpět do svého pruhu). Pochybuju, že lidský řidič by něco udělal jinak.
A34l27e80x 61G63r42e89g35o52r
Možná by se do toho.pruhu ani necpal,protože by toto jednání mohl odhadnout v závislosti na provozu o několik aut ve předu.
R88u28d54o89l17f 18P64e94c40i67n25o78v39s82k94ý
Nikdy neříkej nikdy. Jsem přesvědčen, že za pár led budou mít lepší intuici než člověk. Jak je to dávno, co bylo nemyslitelné, aby se dokázalo auto řídit samo. Pak byloí nemyslitelné, aby se účastnilo běžného provozu. Teď autor tvrdí, že auta nebudou NIKDY cosi umět. Neposuyujte svět podle současné situace a snažte se dívat trochu dopředu. S exponenciálním vývojem všeho včetně strojové inteligence nic nenaděláme.
G93e75o95r36g 81K92o37m93b80e75r41e89c
mozna za 1000 let.
P52e30t79r 67M31i76c52h67a35l
Takže robot kličkuje z pruhu do pruhu, ale může za to motorkář. Fakt super.
J34a70k16u52b 92S38e54k53e45r20a
No na silnicích je už teď dost nemehel, tak přibudou ještě nemehla auta s nemehly majiteli uvnitř :-)
T43a84d67e86a45s 62P53i59s60t34a
Upřímně?
Když dojde ke krizové situaci, budu daleko radši, když ve druhém voze, proti mě, bude řídit mašina. Bude se chovat předvídatelně a nedělat blbosti. Daleko lépe se s tím vyrovnám a zareaguji, než když tam bude řidič stihač/lepič/přejížděč/neurotik/vybrzďovač, na toho zareagovat včas neumím.
L73u23d74v27í22k 74G59a10j92d11o85š24í68k
Ano, to je pravda. A pak přijde doba, kdy řidiči přijdou na slabiny "uvažování" mašin a budou je patřičným manévrem "umrtvovat", protože když je stroj předvídatelný, je možné toho i využít. A to nejen k dobrým účelům.
L68a14d89i83s88l63a82v 49K44a64l46o56u67s
Může za to provozovatel. Před vyjetím měl instalovat upgrade firmware a moto PATCH.
L61a92d31i68s33l92a16v 11T60r56i40s34k79a
Asi měl ten motorkář malu paměť a upgrade se mu tam nevešel.
M62i93r52o51s19l17a29v 25Š97u81l55c
Nejsem příznivcem nějakého robotického auta. Snad si ho nebudu muset do konce svého života koupit. Raději půjdu do veterána...
Ale za trest bych robotické auto povinně naordinoval těm řidičům, co často porušují dopravní předpisy, hlavně ty o rychlosti. Pěkně by museli sedět v autě, co jede v obci max. 50km/h a mimo 90km/h a trpět...
A teď mě "silniční piráti" kamenujte a nešetřete mínusy
M78i63c94h77a83l 38T58o37m70á54n22e66k
trpime uz ted tka o co jde? takto silene a jeste hur uz se chova dost ridicu, viz magistrala na 70ce dve auta hezky vedle sebe 40kou a pampadam jedu si kral .... ne dekuji, to radeji at to nekde napalim v plne rychlosti nez tohle
D77a34n76i92e17l 67D17r56n58e58c
Zajímalo by mě, jestli by diskutující měli na nehodu stejný názor, kdyby auto nebylo řízené počítačem ale člověkem.
Nepřijde mi, že by autonomní auta představovala nějakou velkou hrozbu pro ostatní řidiče, protože pokud dojde ke srážce autonomního auta s normálním, tak by k ní za dané situace většinou došlo, i kdyby obě auta řidil člověk. V současnosti sice ještě nejsou úplně odladěná, ale proto se testují.
Tady je podle mého vina určena správně. Auto se chtělo zařadit do jiného pruhu (třeba kvůli jízdě přes následující MÚK) kde byla dostatečně velká mezera, jenže řidič v druhém pruhu mezeru zmenšil a auto se pak vrátilo zpět do svého pruhu. Patrně tento manévr udělalo trochu prudšeji, což motorkáře vyděsilo a spadl, ale auto ho nesrazilo. Motorkář tam sice může předjíždět mezi pruhy, ale předpokládám, že stejně jako u nás nesmí ohrozit předjížděného.
Problém vidím v občas pitomém znění předpisů, kdy např. na cyklopřejezdu má dát cyklista autu přednost, ale když už na něj vjede, tak ho auto nesmí srazit. Jednoznačné znění předpisů by ostatně nevadilo už teď. Po řidičích by se nemělo chtít, aby v rámci předvídání eliminovali chyby druhých, ale jen zmírnili jejich dopady v míře, která neznemožní normální provoz (tedy že nepojedete krokem, co kdyby za rohem vyběhlo dítě, ale budete přeipraven brzdit). Zbytek bych nechal na pudu sebezáchovy, přičemž auto zvládne předvídat a hlídat ve většině případů více věcí než člověk (pravda, asi si nevšimne, že na vedle jedoucím náklaďáku se uvolňují kurty, ale jak často k takové situaci dojde).
Další problém vidím v situaci, kdy řidič na konci kolony spozoruje, že za ním nedobrzdí kamion a uhne do škarpy, což se ale dá u autonomního auta naprogramovat taky. Pak nevím, jak je vyřešena orientace na nekvalitní zasněžené okresce bez viditelného směrového vedení nebo na polní cestě, to by se ale dalo vyřešit předáním řízení člověku a auto by jen v případě nouze brzdilo před překážkama, případně by ještě byla omezena maximální rychlost.
L18u10d87v96í91k 55G39a36j51d62o20š75í88k
V tomto případě, kdyby auto řídil řidič, by k nehodě nejspíš vůbec nedošlo.
Problém chování autonomních aut je velmi složitý a komplextní a bohužel bude VŽDY narážet na chování a uvažování lidí, s kterými budou muset vždy koexistovat. Příznivci argumentují globálním učením autonomního řidiče. Ale ani to není schopno pokrýt nekonečné množství variací situací, které mohou v provozu nastat a řidiči na jejich řešení používají předvídavost a intuici. Stroj je ale v takové situaci bezradný a ve většině případů jí správně nevyřeší.
K tomu ještě přičtěte, že všechna čidla a senzory na voze musí na 100 % fungovat, jinak se auto nejspíš ani nerozjede. Servis takových aut bude tedy dost masakr.
J69a96k38u26b 31R97o13u63s
Mnoha řidičům chybí selský rozum také.
R35a50d36e74k 26N41e24u21m56a90n34n
předpokládám, že robot dal blinkr doleva a začal se vracet doprava, aniž dal blinkr zpět - jal jak nějaká blbá ženská
J95i29ř54í 93S88c86h45w13a97c43h
nejspíš dal blinkr začal měnit směr, možná jednou stranou trochu přejel i hranici mezi pruhy a pak se vrátil, v podstatě pruh neopustil, v takové situaci by opačný blinkr nedalo ani 9 z 10 chlapů....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Nabízím k prodeji světlý byt 1+kk, 36m2 s terasou 4,5m2
Na Horizontu, Králův Dvůr, okres Beroun
3 850 000 Kč