Diskuze

Robotům chybí selský rozum. Když se potkají s živým řidičem, je to mela

První srážka motorkáře s robotem v Kalifornii naznačila, jak bude vypadat vyšetřování nehody a na čí straně bude podle zákona vina.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže roboti budou vždy jezdit bezpečněji, ovšem za cenu toho že ostatní kolem nich budou na nervy. Připomíná mně to jednoho nadporučíka kdysi na vojně, který o víkendu jezdil autem z Kroměříže do Zlína. Říkal: já jezdím bezpečně a ještě nikdy jsem neměl nehodu. Nikam nespěchám, v Kroměříži zařadím dvoječku a do Zlína v klidu dojedu. Už jsem ale viděl několik nehod kolem mě.

3 0
možnosti

Takže podle toho co jsem si přečetl, tak robotický vůz nejenom že neudělal nic špatně, ale zachoval se stejně jako by to udělal člověk (zařadil se zpět do svého pruhu). Pochybuju, že lidský řidič by něco udělal jinak.

1 0
možnosti

Možná by se do toho.pruhu ani necpal,protože by toto jednání mohl odhadnout v závislosti na provozu o několik aut ve předu.

3 0
možnosti

Nikdy neříkej nikdy. Jsem přesvědčen, že za pár led budou mít lepší intuici než člověk. Jak je to dávno, co bylo nemyslitelné, aby se dokázalo auto řídit samo. Pak byloí nemyslitelné, aby se účastnilo běžného provozu. Teď autor tvrdí, že auta nebudou NIKDY cosi umět. Neposuyujte svět podle současné situace a snažte se dívat trochu dopředu. S exponenciálním vývojem všeho včetně strojové inteligence nic nenaděláme.

4 1
možnosti

P10e44t46r 19M78i46c35h18a55l

29. 12. 2017 12:35

Takže robot kličkuje z pruhu do pruhu, ale může za to motorkář. Fakt super.

2 5
možnosti

No na silnicích je už teď dost nemehel, tak přibudou ještě nemehla auta s nemehly majiteli uvnitř :-)

0 0
možnosti

Upřímně?

Když dojde ke krizové situaci, budu daleko radši, když ve druhém voze, proti mě, bude řídit mašina. Bude se chovat předvídatelně a nedělat blbosti. Daleko lépe se s tím vyrovnám a zareaguji, než když tam bude řidič stihač/lepič/přejížděč/neurotik/vybrzďovač, na toho zareagovat včas neumím.

3 0
možnosti

Ano, to je pravda. A pak přijde doba, kdy řidiči přijdou na slabiny "uvažování" mašin a budou je patřičným manévrem "umrtvovat", protože když je stroj předvídatelný, je možné toho i využít. A to nejen k dobrým účelům.

1 0
možnosti

Může za to provozovatel. Před vyjetím měl instalovat upgrade firmware a moto PATCH.

0 0
možnosti

Asi měl ten motorkář malu paměť a upgrade se mu tam nevešel. :-P

0 0
možnosti

Nejsem příznivcem nějakého robotického auta. Snad si ho nebudu muset do konce svého života koupit. Raději půjdu do veterána...

Ale za trest bych robotické auto povinně naordinoval těm řidičům, co často porušují dopravní předpisy, hlavně ty o rychlosti. Pěkně by museli sedět v autě, co jede v obci max. 50km/h a mimo 90km/h a trpět...

A teď mě "silniční piráti" kamenujte a nešetřete mínusy;-D

3 2
možnosti

trpime uz ted tka o co jde? takto silene a jeste hur uz se chova dost ridicu, viz magistrala na 70ce dve auta hezky vedle sebe 40kou a pampadam jedu si kral .... ne dekuji, to radeji at to nekde napalim v plne rychlosti nez tohle

0 0
možnosti

Zajímalo by mě, jestli by diskutující měli na nehodu stejný názor, kdyby auto nebylo řízené počítačem ale člověkem.

Nepřijde mi, že by autonomní auta představovala nějakou velkou hrozbu pro ostatní řidiče, protože pokud dojde ke srážce autonomního auta s normálním, tak by k ní za dané situace většinou došlo, i kdyby obě auta řidil člověk. V současnosti sice ještě nejsou úplně odladěná, ale proto se testují.

Tady je podle mého vina určena správně. Auto se chtělo zařadit do jiného pruhu (třeba kvůli jízdě přes následující MÚK) kde byla dostatečně velká mezera, jenže řidič v druhém pruhu mezeru zmenšil a auto se pak vrátilo zpět do svého pruhu. Patrně tento manévr udělalo trochu prudšeji, což motorkáře vyděsilo a spadl, ale auto ho nesrazilo. Motorkář tam sice může předjíždět mezi pruhy, ale předpokládám, že stejně jako u nás nesmí ohrozit předjížděného.

Problém vidím v občas pitomém znění předpisů, kdy např. na cyklopřejezdu má dát cyklista autu přednost, ale když už na něj vjede, tak ho auto nesmí srazit. Jednoznačné znění předpisů by ostatně nevadilo už teď. Po řidičích by se nemělo chtít, aby v rámci předvídání eliminovali chyby druhých, ale jen zmírnili jejich dopady v míře, která neznemožní normální provoz (tedy že nepojedete krokem, co kdyby za rohem vyběhlo dítě, ale budete přeipraven brzdit). Zbytek bych nechal na pudu sebezáchovy, přičemž auto zvládne předvídat a hlídat ve většině případů více věcí než člověk (pravda, asi si nevšimne, že na vedle jedoucím náklaďáku se uvolňují kurty, ale jak často k takové situaci dojde).

Další problém vidím v situaci, kdy řidič na konci kolony spozoruje, že za ním nedobrzdí kamion a uhne do škarpy, což se ale dá u autonomního auta naprogramovat taky. Pak nevím, jak je vyřešena orientace na nekvalitní zasněžené okresce bez viditelného směrového vedení nebo na polní cestě, to by se ale dalo vyřešit předáním řízení člověku a auto by jen v případě nouze brzdilo před překážkama, případně by ještě byla omezena maximální rychlost.

4 0
možnosti

V tomto případě, kdyby auto řídil řidič, by k nehodě nejspíš vůbec nedošlo.

Problém chování autonomních aut je velmi složitý a komplextní a bohužel bude VŽDY narážet na chování a uvažování lidí, s kterými budou muset vždy koexistovat. Příznivci argumentují globálním učením autonomního řidiče. Ale ani to není schopno pokrýt nekonečné množství variací situací, které mohou v provozu nastat a řidiči na jejich řešení používají předvídavost a intuici. Stroj je ale v takové situaci bezradný a ve většině případů jí správně nevyřeší.

K tomu ještě přičtěte, že všechna čidla a senzory na voze musí na 100 % fungovat, jinak se auto nejspíš ani nerozjede. Servis takových aut bude tedy dost masakr.

1 2
možnosti

J77a81k43u94b 65R32o92u91s

28. 12. 2017 23:35

Mnoha řidičům chybí selský rozum také.

4 0
možnosti

předpokládám, že robot dal blinkr doleva a začal se vracet doprava, aniž dal blinkr zpět - jal jak nějaká blbá ženská:-P

5 2
možnosti

nejspíš dal blinkr začal měnit směr, možná jednou stranou trochu přejel i hranici mezi pruhy a pak se vrátil, v podstatě pruh neopustil, v takové situaci by opačný blinkr nedalo ani 9 z 10 chlapů....;-)

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!