Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na cestách EU zemřelo loni 25 300 lidí, nejhorší jsou okresky a Rumunsko

aktualizováno 
Na silnicích v Evropské unii přišlo loni o život 25 300 lidí, dalších více než 135 000 osob bylo vážně zraněno. Plyne to ze statistiky, kterou zveřejnila Evropská komise. Pokračuje tak dlouhodobý trend snižování počtu úmrtí v důsledku dopravních nehod v EU - v roce 2016 jich bylo o 300 více a v roce 2010 dokonce o 6 200 více než loni.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Česko je sice nad evropským průměrem počtu mrtvých na počet obyvatel, ale zároveň zaznamenalo pokles počtu mrtvých v důsledku dopravních nehod oproti minulosti.

Jak dnes před novináři upozornila komisařka pro dopravu Violeta Bulcová, velká část tragických dopravních nehod se v EU neodehrává na dálnicích, ale na venkovských silnicích. Loni to bylo 55 procent, na města připadalo 37 procent a na dálnice jen osm procent případů. Často umírají ti méně chránění, loni to byli v 21 procentech případů chodci a ve 28 procentech motocyklisté a cyklisté.

Evropské silnice přesto zůstávají zdaleka nejbezpečnějšími na světě: loni byl průměr 49 smrtelných úrazů na milion obyvatel. Nejbezpečněji je na silnicích ve Švédsku (25 úmrtí na milion lidí), Británii (27), Nizozemsku (31) a Dánsku (32 úmrtí na milion obyvatel).

Porovnejte si ceny povinného ručení a najděte to nejvýhodnější.

V České republice podle komise dosáhl tento údaj loni hodnoty 54 úmrtí na milion obyvatel. Je to nad celoevropským průměrem, ale zároveň meziroční pokles o šest procent vůči roku 2016 a dokonce o 28 procent ve srovnání s rokem 2010.

Zdaleka nejnebezpečnější jsou silnice v Rumunsku a Bulharsku, v těchto zemích jako jediných z EU přesáhl počet zabitých na silnicích loni hodnotu 80 úmrtí na milion obyvatel. V Bulharsku to bylo 96 a v Rumunsku 98 mrtvých.

Jak připomněla komisařka Bulcová,Evropská komise se chystá ještě do konce svého mandátu přijít s některými návrhy na další posílení bezpečnosti na silnicích v EU.

Autoři: ,



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Na co si dát pozor při koupi ojetiny? Varováním je vycíděný motor i exekuce

Ilustrační snímek

Při koupi staršího auta si musíte dávat pozor nejen na jeho technický stav. Stále častějším problémem jsou vozy,...

Najdete na iDNES.cz