Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nehoda ho donutila jezdit pomaleji

  15:21aktualizováno  15:21
Možná jste si v poslední době na obrazovce televize Nova všimli chlapíka, který v roli moderátora Kamila Urbánka v pořadu "Tenkrát na východě" vzpomíná na éru komunismu. Paradoxem je, že jeho představitel Patrik Hezucký, známý i posluchačům ranní show rádia Evropa 2, touží po jednom z nejluxusnějších automobilů západního světa - Jaguaru X-Type.

Nyní jezdí Patrik Hezucký stříbrnou Škodou Fabia, která nahradila nedávno zničené Volvo S80. "Po pěti měsících jsem s ním skončil na střeše," vysvětluje.

Z volva do fabie, to je dost velký skok...
Šel jsem o třídu níž, vlastně spíš o dvě. Ale když nad tím tak přemýšlím, jsem vcelku spokojený. Na ježdění po Praze mi to bohatě stačí.

Co se s volvem vlastně přihodilo?
Jel jsem z Opavy do Prahy. Bylo mokro a dostal jsem smyk na vodě. Tato nehoda mi stoprocentně potvrdila, že volvo je bezpečné. Přestože jsem nebyl připoutaný a jel jsem dost rychle, tak se mi prakticky nic nestalo. Horší už to bylo s autem. Zůstal jsem sice na silnici, ale koly vzhůru.

Přinutila vás tato zkušenost zpomalit?
Určitě jezdím opatrněji. Když jedu rychle, mám strach.

A co bezpečnostní pásy? Už je používáte?
Když jedu mimo Prahu, tak jsem připoutaný pokaždé. V Praze už je to horší; většinou na to zapomínám.

Takže se vraťme k fabii...
Sáhl jsem po ní víceméně proto, že jsem chtěl počkat na peníze z pojištění. Takové východisko z nouze. Mělo to být auto na chvíli, ale během půlroku jsem zjistil, že splňuje svůj účel.

Má veškerý komfort, který si užívám, jako jsou vyhřívané sedačky, okna v elektrice a další podobné nesmysly. Na druhou stranu je auto kvůli těmto vychytávkám nesmyslně drahé. Za ty peníze, které dáte za nové, si koupíte ojetý vůz vyšší třídy.

Chcete si fabii nechat, nebo koukáte po něčem jiném?
No, po pravdě, čím dál více pokukuji po svém snu, kterým je jaguár. Ten je rozhodně větší než fabia.

To míříte poměrně vysoko...
Jak se to vezme. Můj vysněný model X-Type v černé barvě, který je mimochodem nejelegantnější, s naftovým motorem vyjde na devět set tisíc, a to mi na jaguára nepřijde zas tolik. Určitě se za ty peníze dá pořídit i jiné dobré auto, ale jaguár je můj sen.

Váš kolega z rádia Leoš Mareš si pořídil Ferrari Maranello. Svezl vás?
Už jsem s ním jel a mohu říct, že to pro člověka, kterému se aspoň trochu líbí auta, je zážitek. Nejeli jsme nějak rychle, ale rychle jsme předjížděli. To zrychlení je neskutečné.

Po Praze se pohybujete jen vozem, nebo používáte i městskou dopravu?
Jezdím jen autem. Jsem hrozně líný, takže bych všude chodil pozdě, protože bych nestíhal dobíhat tramvaje. Na druhou stranu spoustu času strávím v kolonách věčně ucpané Prahy.

Ale když nespěchám, tak mi to tolik nevadí. V autě si odpočinu a můžu tam v klidu i přemýšlet. Pokud potřebuji vyřešit nějaký problém, místo abych šel do kavárny nebo do restaurace, občas sednu do auta a hezky v klidu jedu popřemýšlet na plzeňskou dálnici.

S teplými dny na silnicích přibylo stopařů. Berete je?
Většinou ne, ale je to hlavně proto, že někam velice spěchám. Ale sem tam bych nějakou stopařku rád vzal...

A co naopak: stopoval jste někdy?
Co se týká mého stopování, tak asi stačí uvést, že jsem takto projel trasu Praha - Paříž - Marseille - Milán - Řím - Neapol. Zpátky už jsem letěl. Ale to se stalo před šestnácti lety. Dnes už bych na to neměl čas ani náladu. Navíc s přibývajícím věkem jsem i pohodlnější.

V ranní show Evropy 2 je vaším oblíbeným kouskem deptat lidi po telefonu. Dostali jste i nějakého motoristu?
Jednou jsme nachytali chlapíka, který měl auto v servisu. Volali jsme mu, že se oprava sice povedla, ale bohužel nám jeho luxusní vůz spadl z podstavce, takže si to má přijet vyzvednout, protože auto se poškodilo tak, že nejde opravit.

Ten chudák se mohl zbláznit. Dorazili jsme ho, když jsme mu řekli, že nám za servis dluží deset tisíc.

Co říkáte na chystaný bodový systém za dopravní přestupky? Myslíte, že jeho zavedení pomůže zlepšit chování českých řidičů?
Řekl bych, že ne. Naroste jen prostor pro korupci. Líbí se mi systém, jaký funguje ve Finsku: pokutu platíte tak vysokou, jak velký máte příjem. Myslím, že by si spousta řidičů rozmyslela, jestli se vyplatí riskovat pokutu ve výši například deseti procent ročního výdělku.

Škoda Fabia měla být východiskem z nouze. Patrik Hezucký si ji však s přibývajícími kilometry oblíbil.

Škoda Fabia měla být východiskem z nouze. Patrik Hezucký si ji však s přibývajícími kilometry oblíbil

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz