Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nehoda ho donutila jezdit pomaleji

  15:21aktualizováno  15:21
Možná jste si v poslední době na obrazovce televize Nova všimli chlapíka, který v roli moderátora Kamila Urbánka v pořadu "Tenkrát na východě" vzpomíná na éru komunismu. Paradoxem je, že jeho představitel Patrik Hezucký, známý i posluchačům ranní show rádia Evropa 2, touží po jednom z nejluxusnějších automobilů západního světa - Jaguaru X-Type.

Nyní jezdí Patrik Hezucký stříbrnou Škodou Fabia, která nahradila nedávno zničené Volvo S80. "Po pěti měsících jsem s ním skončil na střeše," vysvětluje.

Z volva do fabie, to je dost velký skok...
Šel jsem o třídu níž, vlastně spíš o dvě. Ale když nad tím tak přemýšlím, jsem vcelku spokojený. Na ježdění po Praze mi to bohatě stačí.

Co se s volvem vlastně přihodilo?
Jel jsem z Opavy do Prahy. Bylo mokro a dostal jsem smyk na vodě. Tato nehoda mi stoprocentně potvrdila, že volvo je bezpečné. Přestože jsem nebyl připoutaný a jel jsem dost rychle, tak se mi prakticky nic nestalo. Horší už to bylo s autem. Zůstal jsem sice na silnici, ale koly vzhůru.

Přinutila vás tato zkušenost zpomalit?
Určitě jezdím opatrněji. Když jedu rychle, mám strach.

A co bezpečnostní pásy? Už je používáte?
Když jedu mimo Prahu, tak jsem připoutaný pokaždé. V Praze už je to horší; většinou na to zapomínám.

Takže se vraťme k fabii...
Sáhl jsem po ní víceméně proto, že jsem chtěl počkat na peníze z pojištění. Takové východisko z nouze. Mělo to být auto na chvíli, ale během půlroku jsem zjistil, že splňuje svůj účel.

Má veškerý komfort, který si užívám, jako jsou vyhřívané sedačky, okna v elektrice a další podobné nesmysly. Na druhou stranu je auto kvůli těmto vychytávkám nesmyslně drahé. Za ty peníze, které dáte za nové, si koupíte ojetý vůz vyšší třídy.

Chcete si fabii nechat, nebo koukáte po něčem jiném?
No, po pravdě, čím dál více pokukuji po svém snu, kterým je jaguár. Ten je rozhodně větší než fabia.

To míříte poměrně vysoko...
Jak se to vezme. Můj vysněný model X-Type v černé barvě, který je mimochodem nejelegantnější, s naftovým motorem vyjde na devět set tisíc, a to mi na jaguára nepřijde zas tolik. Určitě se za ty peníze dá pořídit i jiné dobré auto, ale jaguár je můj sen.

Váš kolega z rádia Leoš Mareš si pořídil Ferrari Maranello. Svezl vás?
Už jsem s ním jel a mohu říct, že to pro člověka, kterému se aspoň trochu líbí auta, je zážitek. Nejeli jsme nějak rychle, ale rychle jsme předjížděli. To zrychlení je neskutečné.

Po Praze se pohybujete jen vozem, nebo používáte i městskou dopravu?
Jezdím jen autem. Jsem hrozně líný, takže bych všude chodil pozdě, protože bych nestíhal dobíhat tramvaje. Na druhou stranu spoustu času strávím v kolonách věčně ucpané Prahy.

Ale když nespěchám, tak mi to tolik nevadí. V autě si odpočinu a můžu tam v klidu i přemýšlet. Pokud potřebuji vyřešit nějaký problém, místo abych šel do kavárny nebo do restaurace, občas sednu do auta a hezky v klidu jedu popřemýšlet na plzeňskou dálnici.

S teplými dny na silnicích přibylo stopařů. Berete je?
Většinou ne, ale je to hlavně proto, že někam velice spěchám. Ale sem tam bych nějakou stopařku rád vzal...

A co naopak: stopoval jste někdy?
Co se týká mého stopování, tak asi stačí uvést, že jsem takto projel trasu Praha - Paříž - Marseille - Milán - Řím - Neapol. Zpátky už jsem letěl. Ale to se stalo před šestnácti lety. Dnes už bych na to neměl čas ani náladu. Navíc s přibývajícím věkem jsem i pohodlnější.

V ranní show Evropy 2 je vaším oblíbeným kouskem deptat lidi po telefonu. Dostali jste i nějakého motoristu?
Jednou jsme nachytali chlapíka, který měl auto v servisu. Volali jsme mu, že se oprava sice povedla, ale bohužel nám jeho luxusní vůz spadl z podstavce, takže si to má přijet vyzvednout, protože auto se poškodilo tak, že nejde opravit.

Ten chudák se mohl zbláznit. Dorazili jsme ho, když jsme mu řekli, že nám za servis dluží deset tisíc.

Co říkáte na chystaný bodový systém za dopravní přestupky? Myslíte, že jeho zavedení pomůže zlepšit chování českých řidičů?
Řekl bych, že ne. Naroste jen prostor pro korupci. Líbí se mi systém, jaký funguje ve Finsku: pokutu platíte tak vysokou, jak velký máte příjem. Myslím, že by si spousta řidičů rozmyslela, jestli se vyplatí riskovat pokutu ve výši například deseti procent ročního výdělku.

Škoda Fabia měla být východiskem z nouze. Patrik Hezucký si ji však s přibývajícími kilometry oblíbil.

Škoda Fabia měla být východiskem z nouze. Patrik Hezucký si ji však s přibývajícími kilometry oblíbil

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.