Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto srazilo motorku. Kousl mě pavouk, brání se řidič

aktualizováno 
Předjíždějícího motorkáře srazilo nedaleko texaského Granbury auto, které náhle vybočilo z jízdního pruhu. Řidič auta William Crum tvrdí, že ho kousl pavouk, proto vybočil. Teď je obviněn z ublížení na zdraví motorkáře Erica Sanderse a jeho přítelkyně. Motorkář však předjížděl na dvojité plné čáře.

William Crum, obviněný z úmyslného zranění, se omluvil, ale Sanders si myslí, že ho řidič vozu srazil úmyslně.

Nehody kvůli hmyzu nejsou výjimečné

Řidič se má za jízdy plně věnovat řízení, ale nastávají nepředvídatelné situace, kdy jejich pozornost upoutá něco jiného. V létě to bývá dotěrný hmyz, na jaře můžete potkat na silnici auto řízené kýchajícím alergikem, v chladnějších měsících zase kýchají nastydlí řidiči.

Letos v srpnu řešili policisté v libereckém kraji nehodu v katastru obce Dolní Řasnice, kde havarovala řidička do příkopu poté, co jí do auta vlétl sršeň. „Řidička leknutím strhla řízení vpravo, kde se střetla s kamennými patníky a skončila v příkopu mimo komunikaci. Mladá žena nebyla naštěstí hmyzem pobodána a nedošlo ani k jejímu zranění v důsledku nehody. Na vozidle vznikla škoda přesahující padesát tisíc korun a z místa nehody muselo být z důvodu nepojízdnosti odtaženo,“ popisuje policejní mluvčí z Libereckého kraje Bohdanka Capuličová. „Podobný případ řešili také dopravní policisté v Jablonci nad Nisou ve stejný den u obce Janov nad Nisou, kdy se řidička při jízdě ohnala po vose, a přestala se tak věnovat řízení. Se svým vozem Škoda Yeti nabourala přední částí vozu do vzrostlého stromu vpravo mimo komunikaci.“

Utírání nosu odvádí pozornost

Když za volantem při městské rychlosti kýchnete, zavřete při tom oči a jedete poslepu. „Technici německého automotoklubu změřili, že když jede auto rychlostí 50 km/h a jeho řidič kýchne, přičemž zavře oči, ujede vůz čtrnáct metrů,“ uvádí německý autoklub. To je délka dlouhého zájezdního autokaru. I hledání kapesníku odvádí pozornost od toho, co se děje před autem. Více čtěte zde.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.