Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nehoda prototypu na plzeňské dálnici. Byl to seat, Škoda Rapid ujela

Exkluzivně   12:47aktualizováno  14:46
Ve čtvrtek dopoledne se na dálnici D5 přimotal do nehody testovací prototyp z Mladé Boleslavi. Při nehodě tří aut v levém pruhu na šestém kilometru dálnice na Plzeň to odnesly naštěstí jen plechy. Ze Škody Rapid se nakonec vyklubalo jeho dvojče Seat Toledo.

Kolem poledne už nehodu vyšetřila policie, u dálnice zůstal odstavený bílý mercedes s nabouraným předkem a stříbrný vůz, který řidič schoval pod plachtu, zjistil na místě reportér iDNES.cz.

Fotogalerie

Podle prvních informací, se kterými pracovala i policie, na plzeňské dálnici D5 údajně havaroval prototyp Škody Rapid. Nakonec se ukázalo, že k odřeninám přišlo jeho dvojče Seat Toledo, které se bude vyrábět na stejné lince s novou škodovkou v Mladé Boleslavi. Nová Škoda Rapid, jejíž představení je otázkou dnů, se však do celé patálie zamotala také.

"První jel ford, který začal brzdit. Prototyp jedoucí za ním se mu vyhnul a otřel se o svodidlo," uvedli svědci. Do Fordu S-Max pak naboural bílý mercedes, který jel třetí v pořadí.

Testovací auta obvykle nejezdí sama. "Společně s bourajícím autem jela jako doprovod červená Škoda Yeti s pravostranným řízením a testovací registrační značkou se zelenými písmeny," zjistil na místě nehody reportér iDNES.cz.

Nehoda na dálnici D5, ve které byly prototypy z Mladé Boleslavi.

Podle spolupracovníka redakce Michala Šafránka, který místem nehody projížděl jen pár minut po střetu, byly na místě tři testovací prototypy. "Stalo se to kolem půl dvanácté, v koloně jel červený yeti, stříbrný prototyp a Škoda Rapid světle zelené metalízy," popisuje. 

"Rapid po nehodě zůstal stát bez maskování pár metrů za nabouranými vozy a z místa odjel ještě před příjezdem policie. Poškozené auto během minuty přikryli plachtou a při tom jej kryl yeti," dodává.

Nabouraná Škoda Rapid

Při nehodě šlo jen o plechy. "Policie dokonce řešila, že ačkoliv řidič testovacího vozu vlastně zabránil střetu, mohl by být sám viníkem nehody, protože naboural svodidlo," popisuje reportér iDNES.cz, který na místo dorazil asi ve čtvrt na jednu. "Nakonec vše posoudila policie jako jednu nehodu s tím, že řidič tajemného auta je nevinný a svým manévrem zabránil větším škodám."

Nabouraná Škoda Rapid

Že šlo opravdu o prototyp, který neměly příliš studovat nepovolané oči, dokazuje i následná reakce dvoučlenné posádky vozu po odjezdu policie.

"Muž se spolujezdkyní strhli z auta plachtu a velmi razantně ujeli. Nestihli jsme ani začít fotit nebo zapnout kameru," popisuje reportér iDNES.cz.

Hned schovat

Technik automobilky, který seděl v okamžiku nehody za volantem prototypu, zareagoval správně. Vnitřní pravidla automobilek říkají, že testovací auto nemůže zastavit na veřejném místě. A když už zastaví − třeba v případě poruchy, musí ho zakrýt plachtou, která musí být ve voze vždy připravena. 

Nabouraná Škoda Rapid

Automobilky jsou navíc velmi háklivé na jakékoliv zmínky o svých nabouraných autech. Pokud nejde o oficiální fotky z crash testů, brání se velmi silně zveřejňování fotek svých modelů po střetech.

"Ukazuje se auto, které není v pořádku. Může to vyvolávat pocit, že to auto není bezpečné a může nabourat. Člověk neřeší příčinu nehody a neinformovanému divákovi to může navozovat pocit, že auto dané značky třeba nemá dobré jízdní vlastnosti a dostatek bezpečí," vysvětluje odborník na reklamu a marketing Petr Vaněk z reklamní agentury Loosers.

Není to poprvé, co na území Česka havaroval testovací prototyp. V roce 2008 se v centru Prahy střetl maskovaný mercedes třídy E s tramvají. O nehodě čtěte zde

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.