Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejčastější prohřešek řidičů: příliš rychlá jízda

  9:20aktualizováno  9:20
Od loňského července porušilo zákon na českých silnicích už 577 tisíc řidičů. Nerespektují předepsanou rychlost a zapomínají rozsvítit.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Říjen a listopad patřily loni k nejhorším měsícům na českých silnicích. Nejenže se stalo nejvíce nehod, ale zároveň policisté chytili výrazně víc řidičů, kteří porušovali dopravní pravidla.

O podzimních nehodách mluvili už před časem policisté. Druhé tvrzení jasně dokazuje nejnovější statistika ministerstva dopravy, kterou má MF DNES k dispozici.

V listopadu chytili policisté téměř 58 tisíc neukázněných řidičů, o měsíc dřív to bylo jen o něco méně. Jde přitom o řidiče, kteří za svou jízdu dostali trestné body. Ti, kteří za přestupek zaplatili "jen“ pokutu, mezi nimi nejsou.

Jaké přestupky dělají tuzemští řidiči nejčastěji? Nové údaje za období od července (kdy začal platit nový silniční zákon) do konce ledna ukazují, že si Češi především nedělají velkou hlavu s dodržováním povolené rychlosti. Velké množství je i těch, kteří "zapomínají“ rozsvítit nebo si před jízdou nezapnou bezpečnostní pás.

"Na první příčce pomyslného žebříčku přestupků je jednoznačně mírné překročení povolené rychlosti. Takových řidičů chytili policisté přes 85 tisíc,“ uvedl Karel Hanzelka z ministerstva dopravy. Jde ovšem o drobnější přestupek, za který hrozí dva trestné body.

Naopak mezi nejčastější prohřešky, kvůli kterým je možné dostat pokutu až 50 tisíc korun, patří jízda bez příslušného řidičského oprávnění. Takových řidičů chytili policisté od července přes dva tisíce. Přitom jim hrozí i trestní stíhání a až tříleté vězení.

JAK SE JEZDÍ V ČESKU

celkem zjištěno 577 003 přestupků
a trestných činů v dopravě

Kdy řidiči jezdili nejhůř - podle počtu
zjištěných přestupků:

Zdroj: Ministerstvo dopravy

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.