Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejčistší auta loni vyráběl Fiat

aktualizováno 
Automobilka Fiat se loni umístila na prvním místě žebříčku evropských výrobců podle průměrných emisí CO2 ve vyráběných vozech. Druhý skončil Peugeot a třetí Citroen. Uvedla to britská společnost JATO, která se zabývá sběrem dat o automobilovém průmyslu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

V žebříčku jsou úspěšnější výrobci, v jejichž výrobním programu dominují menší vozy. Fiat měl loni ve svém výrobním programu průměr 137,3 gramu CO2 na kilometr, Peugeot dosáhl 141,9 gramu a Citroën 142,2 gramu na km. Pod průměr 150 gramů se dostaly ještě značky Renault, Toyota a Ford. O Škodě Auto se zpráva nezmiňuje.

Podle Nasira Shaha z JATO učinily loni znatelný pokrok ve snižování emisí všechny automobilky. "Vezmeme-li produktovou řadu BMW a Mercedesu, je jejich výkon mimořádně působivý," uvedl. Oba tito výrobci především velkých vozů se umístili na konci první desítky.

JATO koncem loňského roku uvedla, že ve Francii, Itálii, Velké Británii, Německu a Španělsku meziročně poklesly průměrné emise CO2 o 0,3 g/km. Největší zlepšení zaznamenala kategorie středních velkoprostorových aut (MPV).

Evropská komise přišla začátkem roku s návrhem na omezení emisí CO2 u automobilů od roku 2012 ze současných 160 na 130 gramů. Dalších deset gramů by se pak mělo ušetřit pomocí energeticky úspornějších technologií v autech; třeba klimatizací či systémů pro sledování tlaku v pneumatikách a podobně. Většina automobilek záměr kritizuje.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.