Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdivočejší Ford Mustang přichází na rozloučenou. Shelby GT má 540 koní

aktualizováno 
Než se do prodejen dostane nový mustang, ten starý se rozloučí svou nejsilnější verzí Shelby GT500. Výkon dosahuje 540 koní. K tomu pořádně agresivní vzhled a jméno po legendárním Carollu Shelbym.

Ford Mustang Shelby GT500 | foto: Ford

Mustang je americká klasika. Po několika spíš průměrných modelech z let devadesátých přišel v roce 2004 na trh agresivní model odkazující na legendární předchůdce ze začátku let šedesátých. Retro styl u zákazníků zabral a mustang se vrátil na vrchol popularity. Jenže úspěchu si všimla konkurence a s nástupem camara od Chevroletu a challengeru od Dodge musel svůj kabátek poupravit i mustang.

Ford Mustang Shelby GT500

Loni na podzim proto Ford na autosalonu v Los Angeles představil inovovaný model s označením Mustang 2010. Označení roku je ale trochu zavádějící, novinka se začne prodávat již letos. Na první pohled se může zdát, že se jedná jen o drobný facelift, změn je ale docela dost. Při podrobném prozkoumání vynikne agresivnější a přikrčenější maska, nižší kapota a pozměněná zadní část vozu, které dominují diodová světla.

Ford Mustang Shelby GT500

Design nového modelu má podle výrobce evokovat mustangy z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let. Nyní tak populární retro design tak zůstal zachován, jen se poněkud inovoval a posunul směrem k současnosti. Ale jak již bylo uvedeno, modely si jsou docela podobné a je dost možné, že laik bude na první pohled a bez možnosti porovnání obě modelové verze jen obtížně rozeznávat. Asi nejsnazším rozlišovacím prvkem budou všechna přední světla, která mají jiné rozmístění.

Ford Mustang Shelby GT500

Ač se zpočátku budou dodávat dva současné motory, později výrobce uvede i nová srdce s vyšším výkonem. Popravdě, základní čtyřlitrový šestiválec s 155 kW (210 koní) bychom si jistě dokázali představit i s vyšším výkonem. Nástupce se ale pravděpodobně dočká i osmiválce s objemem 4,6 litru a výkonem 230 kW (315 koní). Tento druhý motor použil Ford do jubilejního modelu Bullit, který odkazuje na slavný film Bullitův případ se Stevem McQueenem.

Ford Mustang Shelby GT500

Ovšem než si nový mustang odvezou první zájemci, Ford uvede na trh vrcholnou variantu současné verze s označením Shelby GT500. Premiéru si na veřejnosti novinka odbude na nadcházejícím detroitském autosalonu.

Ford Mustang Shelby GT500

Vše podstatné o vrcholné verzi mustangu řekne již její název. Označení GT prostě správné sportovní auto musí mít, 500 odkazuje na výkon motoru v koních a jméno Shelby vzruší každého příznivce amerických sportovních aut.

Caroll Shelby je severoamerická závodnická legenda, která se vedle vítězství na nejrůznějších závodních tratích proslavila i svými auty. V první řadě se Shelby v šedesátých letech podílel na speciálních variantách tehdejšího mustangu, a tak není divu, že s ním Ford spolupracuje dodnes.

Ford Mustang Shelby GT500

Top model Shelby GT500 má agresivnější přední masku, přední a zadní spojlery, funkční nasávání vzduchu na vrcholu kapoty a také znáček Cobry - značky Carolla Shelbyho. Výrobce si pohrál i s designem interiéru, ve kterém upoutají pozornost efektní dvoubarevné potahy sedaček. Elegantní litá kola mají v případě kupé rozměr 19 palců, u otevřené verze jsou o palec menší.

Ford Mustang 2010

Ford Mustang 2010

Bestii pohání osmiválec twin-cam o objemu 5,4 litru s přeplňováním a šestistupňovou převodovkou. Technikům u Fordu se z něj podařilo vydolovat 540 koní, což je necelých 370 kW. Díky točivému momentu 690 Nm při 4 500 otáčkách za minutu se poměrně těžký mustang (1 770 kg) daří slušně rozhýbat, ale výrobce přesné údaje neuvádí. O zastavení se pak starají brzdy Brembo a brutální pneumatiky Goodyear F1 s rozměry 255/40 vpředu a 285/25 vzadu. Jako správné gétéčko má mustang Shelby GT500 vypínatelné ESP.

Ford Mustang 2010

Ford Mustang 2010

I v době ekonomické krize, kdy se Američané stále častěji odvrací od svých velkých aut se silnými motory, má mustang kariéru zajištěnou. Velký zájem Ford zaznamenává, ať už se jedná o tuto speciální edici na rozloučenou, nebo o inovovaný model 2010. Konkurence na tom není také špatně, na camaro, které se právě začíná prodávat, má Chevrolet již 10 000 objednávek.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.