Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší auto za 52,5 milionu, nejlevnější za 45 tisíc

  19:42aktualizováno  19:42
Letošek bude rokem automobilových rekordů. Chystají se totiž dvě novinky, které se chtějí pyšnit tím, že jsou "NEJ". Nejdražším autem světa, s cenovkou znějící na dva miliony eur, chce být DiMora Natalia. Naopak nejlevnějším s cenou kolem pětačtyřiceti tisíc indická Tata.

Nejlevnější auto světa | foto: Repro iDNES.cz

DiMora Natalia SLS2 - luxus za všechny peníze
O projektu nejdražšího a nejluxusnějšího auta už se mluví dobrý rok a půl. Víc než vizualizace a nabubřelá prohlášení ale prozatím z Alfreda J. DiMory a jeho týmu nevypadlo.

Nejdražší a nejluxusnější limuzína světa je americký projekt pána, který se proslavil stavbou luxusních aut. Za svůj nejnovější výtvor chce 52,5 milionu korun, tedy 2 miliony eur.

Bugatti Veyron se svým 1001 koněm výkonu se bude muset sklonit před dvanácti stovkami koňských sil čtrnáctilitrového šestnáctiválce natalie.

DiMora Natalia SLS2

Motor pojmenovaný Volcano V16 nabízí maximální krouticí moment 1200 Nm. Když nebude všechna jeho síla potřeba, odpojí se automaticky polovina válců.

Ta nej auta se ráda chlubí unikátními vynálezy, podle poslední tiskové zprávy automobilky DiMora Motorcar má mít natalia speciální elektricky vyhřívané stěrače HeatFlexx.

Za dva miliony eur si bude možné poručit jakýkoliv výkřik techniky a luxusu, který se ve světě na čtyřech kolech nabízí.

Ve standardní výbavě nebude chybět head-up displej, všechna čtyři kola budou nejen poháněná, ale i řízená.

DiMora Natalia SLS2

Natalia dostane čtyřiadvacetipalcové ráfky obuté do runflatových pneumatik schopných dojezdu i při defektu, tolikazónovou klimatizaci, kolik je uvnitř sedadel, zadní masážní křesla nebo barvu měnící lakování.

Prý už je objednáno deset aut, dodávky by měly odstartovat letos.

Nejlevnější auto bude asi kabriolet
Už ve středu 9. ledna se má naopak podle informací deníku la Repubblica představit nejlevnější auto světa. Pravděpodobnost, že ho spatříme na českých silnicích, je sice ještě menší než v případě natalie, ale pozornost si určitě zaslouží.

Superekonomické a jednoduché auto dostane za úkol motorizovat překotně se rozvíjející indický trh. Rikši, zvířata, motorky a kola by mělo nahradit cosi, co podle informací Repubbliky vypadá tak trochu jako parodie na Smart Crossblade (vzpomínáte?).

Před časem představil indický průmyslový mamut Tata (mimochodem, stejná automobilka je první ve frontě na nákup Land Roveru a Jaguaru) prototyp elektromobilu jménem REV. A právě takto - ovšem s klasickým benzinovým spalovacím motorem - by podle informací italského listu mělo vypadat nejlevnější auto světa.

Hlavním tahákem má být cena: 2 500 dolarů (necelých 45 tisíc korun). Při pohledu na ni je jedno, že auto na jediných dostupných obrázcích nemá střechu a vypadá jak z papíru...

Nejlevnější přibližovadlo má odvézt čtyři cestující, motor s objemem 600 ccm pochází z motocyklu, karoserie je z plastů a střecha snad bude plátěná. Počítá se se spotřebou kolem čtyř litrů benzinu na sto kilometrů. V prvních letech jich chce Tata vyrábět tři sta tisíc, kolem roku 2011 už to má být milion. Auto se představí na autosalonu v New Delhi. Jak bude auto za dva a půl tisíce dolarů vypadat, se dozvíme příští týden.

Prozatím bezejmenné auto (všude se o něm prozatím mluví jako o Rs 1 lakh car) se začne prodávat v září nebo říjnu letošního roku, proslýchá se ale, že se s ním Tata přijede pochlubit také na autosalon do Ženevy začátkem března.

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.