Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší díly jsou pro renaulta

aktualizováno 
Z malých sedanů, které se podrobily srovnávacímu testu MF DNES, má v průměru nejdražší náhradní díly Renault Thalia 1.4. Porovnání ukázalo, že drobná nehoda s pomačkanými plechy se může majiteli francouzského vozu na rozdíl od řidiče ve fabii prodražit více než trojnásobně.
Například výměna poškozeného předního nárazníku za nový přijde u thalie na 11 862 korun, majitel Seatu Cordoba musí sáhnout do peněženky pro 7491 korun, kdežto pro fabii sedan vystačí s 3516 korunami. Ceny ostatních náhradních dílů už tak jednoznačně rozdílné nejsou.

Ceny vybraných náhradních dílů pro testovaná vozidla (Kč)

Vůz

Renault Thalia

Škoda Fabia sedan

Seat Cordoba

přední okno

5928

3209

5771

zadní okno

7588

3463

5687

přední blatník

2903

2916

4650

přední nárazník

11 862

3516

7491

zadní nárazník

11 075

3516

5598

přední světlomet

3408

3342

4110

zadní sdruž. světlo

2139

1901

2298

boční blikač

185

220

750

levé zpětné zrcátko

4816

1438

3023

tlumiče pérování přední/zadní

3400/3400

2324/2324

3125/2085

filtr olejový/vzduchový

319/443

146/477

515/755

zapalovací svíčky (1 ks)

249

256

191

Poznámka: ceny dílů poskytly náhodně vybrané autorizované servisy jednotlivých značek se sídlem v Praze (Škoda - Auto Jarov, Seat - Autosalon Klokočka, Renault - Autoavant). Ceny jsou uvedeny s DPH a nezahrnují náklady na práci.
Pramen: MF DNES

Škoda má výhodu v levnějším pojištění

Škodovácký sedan je - stejně jako jeho mladoboleslavští sourozenci - ve výhodnosti pojištění stále před zahraniční konkurencí. Cenové rozdíly pojistného jsou často až propastné. Například Kooperativa nabízí havarijní pojištění pro Fabii sedan, která se zúčastnila testu MF DNES, za 10 196 korun, zatímco majitel thalie zaplatí ročně o čtyři a cordoby dokonce o jedenáct tisíc korun víc.

Výši pojistky ovlivňuje pořizovací cena, která se u hodnocených vozů lišila. Thalie v testu se dala pořídit levněji než soupeřící fabie, přesto Allianz pojistí Renault Thalia za 14 631 korun, kdežto Fabii sedan za 12 864 korun. Třítisícový rozdíl ve prospěch fabie je také u České pojišťovny.

Výše havarijního pojištění je závislá zejména na pořizovací ceně vozu, jeho výbavě, způsobu zajištění a kromě jiného také na tom, jak konkrétní modely zajímají zloděje a jak složitě je lze opravit po haváriích. Pro orientaci si však stačí pamatovat, že roční pojistka stojí zhruba čtyři procenta z ceny nového automobilu.

Rozdíly v cenách povinného pojistného za auta různých objemů motorů se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů, ale rozdíly v sazbách mezi jednotlivými pojišťovnami jsou stále jen v řádu stokorun. Porovnávané vozy patří do stejné pojistné kategorie automobilů s obsahem motoru od 1350 cm3 do 1850 cm3 a oslovené pojišťovny pro ně nabízejí povinné ručení v cenách od 3292 Kč u Generali do 3840 Kč u Kooperativy.

Sazby havarijního pojištění srovnávaných automobilů (Kč)

Model

Cena vozu  (Kč)   

Česká pojišťovna

Generali

 Allianz 

Kooperativa

Škoda Fabia sedan 1.4 (50 kW) Classic

 306 200  

12 860

10 809

12 864

10 196

Seat Cordoba 1.6 (74 kW)

419 900

21 121

18 896

21 062

21 162

Renault Thalia 1 .4 (55 kW)

279 900

14 871

11 244

14 631

14 061

Poznámka: Při pětiprocentní spoluúčasti, na jeden rok, pro ČR a Evropu
Pramen: MF DNES


Povinné ručení pro hodnocené vozy

pojišťovna cena (Kč)
Česká pojišťovna 3837
Generali 3292
Allianz 3837
Kooperativa 3840
Poznámka: Sazby platí pro letošní rok bez pětiprocentního bonusu za bezškodní průběh
Pramen: MF DNES

Autor:






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.