Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší jídlo Petra Lesáka? Za sto šedesát tisíc

  16:38aktualizováno  16:38
Obrázek slavné opery v Sydney na dveřích a klokan na kapotě vozu. Tak dává Petr Lesák najevo svoji náklonnost k australskému kontinentu. Ale auta ctí evropská a asijská. Kupuji si nová auta. Líbí se mi, jak voní, říká hlasatel.

Moderátor, a do konce tohoto roku hlasatel České televize Petr Lesák se společně s několika dalšími známými tvářemi na tři měsíce stal testovacím jezdcem kolínské Toyoty Aygo. Sám však dává přednost větším vozům.

Před více než rokem si koupil stříbrné Audi A3 a chystá se na větší model A4.

„Aygo je prima auto do města. Na delší trasy ale radši jezdím audinou. Přeci jen se v ní cítím lépe,“ říká Lesák.

V Austrálii jste rok žil, což je vidět i na vašem autě. Řídil jste tam?
Za volant jsem si tam nesedl. Zaprvé mají skvěle fungující hromadnou dopravu a zadruhé jsem si netroufl na jízdu vlevo. I z pozice pasažéra a spolujezdce jsem si ale odnesl jeden zvyk, který se snažím přenést i na naše silnice: v Austrálii je totiž králem silnic chodec, nikoliv auto. 

Kdy jste si udělal řidičský průkaz?
Poměrně až na „stará kolena“. Bylo mi dvacet sedm let. Až do té doby jsem jezdil autobusem, metrem a tramvají. Začít řídit jsem se rozhodl až tehdy, když jsem ze Smíchova pravidelně dojížděl do České televize na Kavčí hory. 

V autoškole jste byl bezproblémový žák?
To bylo v pohodě. Já celý život v různých testech procházím nebo propadám o jeden bod. V autoškole jsem naštěstí o jeden bod prošel. Co se týká jízd, tak za volantem jsem v autoškole seděl poprvé. Doma mě řídit nenechali. Táta měl navíc moskviče, takže ani nevím, jestli bych ho dokázal rozpohybovat. 

Jaké bylo vaše první auto?
Peugeot 206. Kupoval jsem ho dřív, než jsem měl „papíry“. Kamarád mi ho dovezl do Prahy a já si do něj ještě asi tři týdny chodil jen sednout. 

To bylo ojeté auto?
Dávám přednost novým vozům. Přátelé mi sice radili, abych si na začátečnické oťukávání blatníků koupil něco ojetého, ale já mám rád ten pocit, když vím, že s ním přede mnou nikdo nejezdil. A nové auto krásně voní. 

Bydlíte v Praze. Nebojíte se parkovat na ulici?
Garáž nemám a auto mi vykradli jen jednou. Právě toho prvního peugeota. Asi ve čtyři hodiny ráno jsem se vrátil z nějaké akce a hned v sedm jsem musel jet na službu do televize. Na ty tři hodiny se mi nechtělo do čtvrtého patra tahat všechny věci, tak jsem je tam nechal. No a nevyplatilo se. Přišel jsem o všechno, co bylo uvnitř. Audi A3 zůstává zloději nepovšimnuto. 

Vozy značky Audi však bývají častým terčem zlodějů. Máte alespoň nějaké kvalitní zabezpečení?
Jen zamykání řadicí páky, které vyžaduje pojišťovna. Třeba alarm jsem si nekoupil. U nás na ulici to houká každou chvíli a lidi už na to ani nereagují. Jo, ještě jsem si vlastně nechal pískovat skla. Stojí to pár stovek a některé zloděje to možná odradí. 

Nenapadlo vás někdy vydat se do pražských ulic na motorce?
V Praze bych do toho nešel. Skútr jsem si půjčoval na Ibize, ale tady bych se asi zadusil. V horším případě by mě srazilo auto. 

Jaké auto byste nechtěl?
Vůz s moderním, trendovým designem. To by se mi za čtrnáct dnů okoukalo. V poslední době se mi nelíbil třeba Opel Vectra. Měl jsem astru a chtěl jsem přestoupit o třídu výš. Když se ale objevila nová vectra, šel jsem raději do audiny. A asi u ní i zůstanu. Uvažuju, že bych si pořídil větší model A4. Pak by se mi líbilo také jakékoliv BMW. 

Změnil byste něco na dopravě v Česku?
Myslím, že to funguje dobře. Možná by mohla být větší osvěta, alespoň co se týká novinek. I dopravní předpisy se mění a je potřeba to lidem připomínat. Třeba pravidlo zipu se většině řidičů pod kůži moc nedostalo. 

Boural jste někdy?
Jen jednou v životě, navíc dost kuriózně. Za deště jsem jel z Budapešti, a když už jsem v pohodě zvládl celou tu cestu, rozhodl jsem se, že si ještě zajedu koupit něco k jídlu. V Praze jsem zamířil do podzemních garáží jednoho nákupního centra, a jak bylo venku mokro, tak to uvnitř docela klouzalo. Skončil jsem ve zdi a na opelu byla škoda za sto šedesát tisíc korun. To bylo nejdražší jídlo v mém životě.

VŮZ DO MĚSTA Na delší cesty Petr Lesák jezdí v Audi A3. Toyota Aygo se hodí více do města.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.