Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší veterán v Česku je ve skutečnosti nové auto

  11:50aktualizováno  11:50
I třicet milionů korun může být rozdíl mezi veteránem s historickým příběhem a mezi vozem, který jako veterán vypadá, ale ve skutečnosti jím není. Za necelých 35 milionů korun nabízí prodejna historických vozů Prague Classic Car Centre raritu – Bugatti 57 SC Atlantic.

Bugatti 57 SC Atlantic | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

"Když jsem uslyšel, že se v Praze nabízí takový klenot, musel jsem se na něj přijet podívat," vypráví Čechošvýcar a sběratel historických vozů Jan Jiří Pollak.

"Tohle auto je legendou mezi veterány. Má výkon 210 koní a dokáže jet rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. To bylo ve své době něco výjimečného," vysvětluje.

Jedinečnost a vysoká cena Bugatti 57 SC Atlantic spočívá v tom, že ve čtyřicátých letech minulého století byly vyrobeny jen čtyři kusy. Jeden zmizel úplně, dva jsou v soukromých sbírkách a jeden byl na konci padesátých let téměř úplně zničen při srážce vlakem.

"Při předvádění automobilu mi ředitel Prague Classic Car Centre Miroslav Kotlařík vyprávěl příběh o tom, jak bugatti holandského majitele Jaapa Rubena, jehož prodej zprostředkovává, je tím vozem z vlakového neštěstí. A ten po složité renovaci zachránili," říká Pollak.

Podle Miroslava Kotlaříka vůz obsahuje díly ze zničeného bugatti.

"Jsou to některé podvozkové části jako například zadní listové péro, hydraulické válce nebo některé díly z převodovky. Jeho hodnotu navíc zvyšuje to, že až na karoserii, která je z osmdesátých let, ostatní díly pocházejí z jiných starých vozů značky Bugatti," uvedl na dotaz MF DNES. Odvolává se přitom na informace od stavitele vozu, Dána Erika Kouxe. Toho se redakci nepodařilo kontaktovat.

"Je to vyloučeno"
Příběh s originálními díly však zpochybňují v Bugatti i současný majitel vozu.

"Je to vyloučeno. To, co z něj zbylo po vlakovém neštěstí, je nyní v restaurátorské dílně v USA. Opravený vůz s původním číslem podvozku by měl být příští rok představen na výstavě historických vozidel v Pebble Beach," říká vedoucí historického oddělení automobilky Bugatti Julius Kruta z francouzského Molsheimu.

Majitel vozu Jaap Braam Ruben, který vůz vlastní, na dotaz odpověděl, že si nemyslí, že by jeho auto cokoliv z původního zničeného Bugatti 57 SC Atlantic obsahovalo.

Důkazem o historické hodnotě by mohla být karta Mezinárodní federace historických vozidel, kterou dostávají veteráni s jasným původem, který je pečlivě prověřován. Tu Miroslav Kotlařík k dispozici nemá. "Nevím, jestli ji má majitel vozu. Já jsem ji neviděl," uvedl.

Podle motoristického novináře a znalce veteránů Jana Tučka by takové auto nemělo nést logo a název Bugatti ani označení roku výroby 1936.

"Historická hodnota je prakticky nulová. Pokud jde o kvalitní repliku, její hodnota může být tři až pět milionů korun," míní Tuček.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Kdo namaloval Porsche 911? Dcera designéra neuspěla s žalobou o miliony

Finální design prvního Porsche 901, později 911. Za cenu menšího místa na...

Zemský soud ve Stuttgartu zamítl žalobu týkající se autorského práva na design Porsche 911. Dcera bývalého šéfdesignéra...

Osmdesátiny velikána designu. Maloval fiaty a Golfa, se Škodou to nevyšlo

Expozice studia Italdesign Giorgetta Giugiara

Patří k nejuznávanějším automobilovým designérům všech dob, vtiskl podobu více než dvěma stovkám modelů, jichž se po...

Nerudný génius v černých brýlích zemřel před 30 lety

Enzo Ferrari

„Signor Ferrari, jak chcete, aby se na vás vzpomínalo,“ tak začínal poslední rozhovor se slavným mužem v černých...

Najdete na iDNES.cz