Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražším autem světa je ferrari za 244 milionů

  12:00aktualizováno  12:00
Všechny sběratelské rekordy ve svém oboru překonalo Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957. O víkendu bylo prodáno za 9 020 000 eur, to je asi 244 milionů korun.

Ferrari 250 Testa Rossa | foto: RM Auctions

Anonymní kupec získal rekordní unikát na aukci Leggenda e Passione, kterou uspořádaly už potřetí aukční síně RM Auctions a Sotheby's v domově Ferrari v Maranellu.

"Toto legendární 250 TR je jedno z nejvíce vzrušujících aut, jaké kdy bylo v akci," nechal se ještě před zahájením dražby slyšet Max Girardo, šéf RM Europe.

Ferrari 250 Testa Rossa

Závodní model 250 Testa Rossa (TR) vyrábělo Ferrari v letech 1957 a 1958, celkem jich vzniklo 34, včetně verzí určených k prodeji zákazníkům (verze "clienti"). Zároveň je jedním z 21 vyrobených exemplářů s karoserií "pontoon fender" (s vystouplými blatníky), které navrhl známý designér Scaglietti.

V prosinci 1957 čtvrtý vyrobený exemplář (druhý z "klientských") převzal první majitel, závodník a karosář Pietro Drogo z Modeny. Jako soukromník s ním hned v lednu 1958 závodil v podniku na 1 000 kilometrů v Buenos Aires, kde dojel čtvrtý. Pak závodil ještě v havanské Grand Prix v roce 1958 na Kubě a následně v Portugalsku.

Ferrari 250 Testa Rossa

Auto poté koupil texaský rančer a závodník Alan Connell, který s ním zvítězil v ročníku 1959 v několika závodech severoamerického okruhového poháru SCCA. Auto s výrobním číslem 0714TR pak vyměnilo několik majitelů, poslední velký závod - Elkhart Lake 500 - jelo v červnu 1963.

Jedním z majitelů byl v sedmdesátých letech pán z Pensylvánie s česky znějícím jménem Robert Dusek, který auto zrestauroval. V osmdesátých letech putovalo po garážích bohatých japonských sběratelů.

Ferrari 250 Testa Rossa

Na rozdíl od obvyklého červeného lakování je vydražené ferrari černé, rudý má jen nos. Když ho převzal Drogo nové, bylo bílé, později je nechal přelakovat na červeno, černou barvu si pro vůz vymyslel Connnel.

Pod kapotou je třílitrový (2 953 ccm) dvanáctiválec s výkonem 300 koní, který je osazený šesti karburátory Weber 38DCN. Převodovka je manuální čtyřstupňová.

Předešlého aukčního rekordu dosáhl loni vůz Ferrari 250 GT Californie spider z roku 1961, který patřil americkému herci Jamesi Coburnovi a který byl prodán za 7,040 milionu eur (190 milionů Kč).

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.