Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhezčí auta letoška: superúsporný volkswagen a nevídané ferrari

  11:31aktualizováno  11:31
Letošní ročník ankety AutoDesign Awards ukazuje nejlepší automobilový design současnosti. Parádní disciplínou automobilových designérů bývaly sporťáky, dnes se ale snaží fešně obléknout i malý hybridní vozík. Ferrari s pohonem všech kol a kombíkovým zadkem je hlavně šokující ukázkou toho, co si hrdá automobilka dovolí.

Ferrari FF | foto: Ferrari

Porota specializovaného magazínu AutoDesign & Styling, který se zabývá designem automobilů, zvolila ta nej auta letoška. "Hlavním úkolem ankety je ukázat, jaké automobily oceňují samotní designéři, a představit automobilový design jako komplexní disciplínu, jejíž důležitost a vliv neustále roste," vysvětluje Radek Laube, šéfredaktor časopisu a spolupracovník redakce iDNES.cz a MF DNES.

Vítězem kategorie sériových aut je Ferrari FF, jehož design vznikal ve studiu Pininfarina. První místo mezi koncepty získal ekologický Volkswagen XL1.

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

Na druhém místě mezi koncepty se umístil předprodukční koncept Alfa Romeo 4C a třetí příčku obsadil Land Rover DC100. Druhou příčku mezi sériovými vozy získalo Lamborghini Aventador LP700-4 a třetím nejlépe hodnoceným designem se stal Volkswagen Beetle.

"Ferrari FF bodovalo nejen díky silnému výrazu přední masky a atraktivním tvarům skvěle přizpůsobeným povaze prestižní značky, ale také renesancí originální architektury karoserie ve stylu shooting brake," vysvětluje Radek Laube. Více o Ferrari FF čtěte zde.

Ferrari FF

Ferrari FF

"Vítězný hybridní koncept Volkswagen XL1 tak zaujal především perfektním spojením čistého moderního a efektivního automobilového designu s tématem ekologie a šetrného provozu," dodává. Miniaturní futuristický volkswagen se ale možná bude vyrábět.

Fotogalerie

S informací přišel koncem ledna nizozemský Autoweek. Koncept XL1 se spotřebou pod litr na sto kilometrů se představil před rokem na autosalonu v Kataru. V sériové podobě má dostat hybridní soustrojí tvořené dvouválcovým naftovým motorem 0,8 litru s výkonem 48 koní a 27koňovým elektromotorem, spojené se sedmistupňovým automatem DSG.

Lithium-iontové baterie mají vystačit až na 38 kilometrů jízdy v plně elektrickém módu, zrychlení z nuly na stovku zvládne za dvanáct sekund. Více o Volkswagenu XL1 čtěte zde.

Radek Laube předá ceny designérům na autosalonu v Ženevě na začátku března. Studio Pininfarina zvítězilo v ojedinělé anketě už podruhé za sebou. Loni předával Fabiovi Filippinimu (rozhovor s designérskou hvězdou čtěte zde), šéfdesignérovi studia, Radek Laube cenu za koncept Alfa Romeo 2uettottanta. Mezi sériovými auty loňska z pohledu designu vládl Range Rover Evoque. Jeho test čtěte zde.

Kompletní výsledky
Kategorie sériová autaKategorie koncepty
1. Ferrari FF 1. Volkswagen XL1
2. Lamborghini Aventador LP700-42. Alfa Romeo 4C
3. Volkswagen Beetle3. Land Rover DC100
4. Porsche 911 Carrera4. Škoda Vision D
5. Citroën DS55. Renault Captur
6. Mini Coupe6. BMW ConnectedDrive
7. BMW 6-Series Gran Coupe7. Volkswagen NILS Concept
8. Opel Astra GTC8. Volkswagen Bulli Concept
9.-10. Volkswagen Up!9. BMW i8 Concept
9.-10. Kia Rio10. Jaguar C-X16 Concept




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Fiat Ducato 3.0 č.29.
Fiat Ducato 3.0 č.29.

r.v. 2007, naj. 250 000 km, diesel
219 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.