Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší auto světa má asijské kořeny. Naštěstí se nedá koupit

aktualizováno 
Toto auto je noční můra. Jmenuje se Horrific H-0WL3R a vyrobila ho britská pojišťovna Warranty Direct. Pomohla si svými statistikami poruchovosti, ve kterých hledala nejproblematičtější komponenty jednotlivých aut. Překvapením je, že velká část dílů je z Japonska.

Horrific H-0WL3R | foto: Warranty Direct

Japonská auta obvykle vedou žebříčky spolehlivosti. Podle databází britské pojišťovny se však i u nich problémové komponenty najdou. Warranty Direct uvádí, že hororové zážitky mohou zajistit nejen o nadcházející Halloweenské noci. Právě při té příležitosti Horrific H-0WL3R představila (horrific znamená anglicky „hrůzostrašný“). Je sestaven z nejproblematičtějších komponent napříč britským autoparkem.

U Warranty Directu také spočítali, že každý měsíc by takový křáp vyžadoval servis v ceně přes 18 tisíc korun.

Fotogalerie

Díly z virtuálního monstra, které vzniklo analýzou závad 50 tisíc vozů, dodala výhradně auta z Asie.

Britská pojišťovna zjistila, že z tamních silnic, které jsou prý ve velmi špatném stavu, si nejvíce závad odváží Mazda 5, až dvě třetiny exemplářů v databázi pojišťovny měly problém s podvozkem. Další mazda, legendární roadster MX-5 má zase nejčastěji potíže s brzdami, prý celá polovina.

Motor zlobí u 48 procent vozů Mitsubishi Outlander. Řízení dodal bizarně tvarovaný Chevrolet (původně Daewoo) Tacuma. V případě korejského MPV je třicetiprocentní jistota, že se pokazí řízení a převodovka.

Elektroinstalace nejvíce zlobí u Lexusu GS. To je velký šrám na pověsti japonské značky patřící Toyotě, která patří k premiantům spolehlivosti. Výbavou a sofistikovanými systémy nabitý lexus má podle statistik pojišťovny potíže s elektrovýzbrojí v 67 procentech případů.

Klimatizace nejvíce zlobí Hondy CR-V, potíže s ní má 18,4 procent vozů.

David Gerrans, šéf Warranty Direct k H-0WL3R dodal, že naštěstí se toto auto neprodává.

Z čeho je postaven Horrific H-0WL3R
Vůz rok výroby díl procento závad
Chevrolet Tacuma
2005-11převodovka 33%
Chevrolet Tacuma2005-11řízení 33%
Honda CR-V2007-klimatizace18,4%
Lexus GS 2005-11elektroinstalace67%
Mazda5 2005-10podvozek72,1%
Mazda MX-52005-15brzdy45,4%
Mitsubishi Outlander2007-13motor48,3%



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

Jezdili jsme, aby nám nikdo nestačil, vzpomíná vývojář Škody Favorit

Maskovaný prototyp nafocený při testech v roce 1986

Dnes se prototypy aut testují několik let, třeba Škoda Kodiaq během nich ujela téměř 700 tisíc km. Ale jak probíhaly...

Au revoir la France: Pobřeží slonoviny vyhlásilo válku vrakům

Přeprava vysloužilé Laguny v Pobřeží slonoviny (1. prosince 2017)

Do západoafrického Pobřeží slonoviny nebude možné dovézt ojetinu starší pěti let. Vláda tak chce bojovat proti...

Najdete na iDNES.cz