Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší auto pro Playboye: Porsche Cayman

  16:39aktualizováno  16:39
Pravá ozdoba dámských ložnic se příští rok nemůže na veřejnosti ukázat v ničem jiném, než v nejposlednějším modelu z Zuffenhausenu. Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006. Výsledky, které budou zveřejněny v lednovém čísle, pronikly na veřejnost už nyní.

Auto roku 2006 podle Playboye:
Porsche Cayman S


Nejlepší supersport: Lamborghini Gallardo Spyder


Nejlepší dálniční křižník: Cadillac DTS

Největší zábava na kolech:
Mazda MX-5

Nejlepší SUV: Hummer H3

Nejlepší auto, kterým přijet na sraz se spolužáky z vysoké školy: Bentley Continental Flying Spur


Nejvýhodnější nákup:
Dodge Charger R/T


Nejlepší sportovní sedan: BMW M5


Nejvýhodnější roadster:
Pontiac Solstice

Nejlepší sport wagon: Audi A3

Příští rok se v pánské automobilové módě ponese v úsporném duchu.

Úspěšný muž má příští rok do svého šatníku zařadit model, který patří v nabídce Porsche k těm levnějším.

Porsche Cayman S
Ironické poznámky na adresu plaza se značkou zuffenhausenské automobilky na čumáku říkají, že je cayman porschem chudých.

Ovšem chudák, který po něm zatouží, musí z kapsy vysypat 60 nejméně tisíc euro.

Nejmladší z rodu se zařadí mezi boxster a 911. Svým vzezřením mezi ně patří bez debat, rozměry i motorem neméně.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší.

Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm; rozvor činí 2415 mm.

Ač zrozen ke sportu, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55.

Součinitel aerodynamického odporu (Cx) je 0,29. Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačné křídlo, které pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Osmnáctipalcové ráfky obouvají na přední nápravě pneumatiky 235/40, zadní pláště mají rozměr 265/40.

Kočírují je kotouče brzd s průměry 318 (přední) a 299 milimetrů.

Za příplatek je možné svěřit život brzdám s keramickými kotouči o průměru 350 mm.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru.

Motor, umístěný uprostřed, si také vypůjčil komponenty z 911 (hlava válců a systém variabilního časování ventilů VarioCam Plus).

Nová je naopak kliková hřídel a písty. Vrtání je shodné s 911 (96 mm), zdvih s Boxsterem S (78 mm).

Motor dává nejlepší výkon 295 koní (217 kW) při 6250 otáčkách za minutu, omezovač zasahuje při 7300 otáčkách.

Vrcholový kroutící moment 340 Nm je v pohotovosti mezi 4400 a 6000 otáčkami.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Zákazníci, kteří zvolí pětistupňový tiptronic ovládaný z volantu, budou na stovce o 0,7 sekundy později, maximálka klesne na 267 km/h.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší. Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm, rozvor je 2415 mm.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45/55.

Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačný spojler, který pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Má svaly oblečené na klasickou postavu silničního atleta a nezbytné detaily Porsche.

Ač sportovní auto, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů zavazadel.

Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru. Motor, umístěný uprostřed, si vypůjčil také komponenty z 911.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.