Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší auto pro Playboye: Porsche Cayman

  16:39aktualizováno  16:39
Pravá ozdoba dámských ložnic se příští rok nemůže na veřejnosti ukázat v ničem jiném, než v nejposlednějším modelu z Zuffenhausenu. Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006. Výsledky, které budou zveřejněny v lednovém čísle, pronikly na veřejnost už nyní.

Auto roku 2006 podle Playboye:
Porsche Cayman S


Nejlepší supersport: Lamborghini Gallardo Spyder


Nejlepší dálniční křižník: Cadillac DTS

Největší zábava na kolech:
Mazda MX-5

Nejlepší SUV: Hummer H3

Nejlepší auto, kterým přijet na sraz se spolužáky z vysoké školy: Bentley Continental Flying Spur


Nejvýhodnější nákup:
Dodge Charger R/T


Nejlepší sportovní sedan: BMW M5


Nejvýhodnější roadster:
Pontiac Solstice

Nejlepší sport wagon: Audi A3

Příští rok se v pánské automobilové módě ponese v úsporném duchu.

Úspěšný muž má příští rok do svého šatníku zařadit model, který patří v nabídce Porsche k těm levnějším.

Porsche Cayman S
Ironické poznámky na adresu plaza se značkou zuffenhausenské automobilky na čumáku říkají, že je cayman porschem chudých.

Ovšem chudák, který po něm zatouží, musí z kapsy vysypat 60 nejméně tisíc euro.

Nejmladší z rodu se zařadí mezi boxster a 911. Svým vzezřením mezi ně patří bez debat, rozměry i motorem neméně.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší.

Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm; rozvor činí 2415 mm.

Ač zrozen ke sportu, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55.

Součinitel aerodynamického odporu (Cx) je 0,29. Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačné křídlo, které pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Osmnáctipalcové ráfky obouvají na přední nápravě pneumatiky 235/40, zadní pláště mají rozměr 265/40.

Kočírují je kotouče brzd s průměry 318 (přední) a 299 milimetrů.

Za příplatek je možné svěřit život brzdám s keramickými kotouči o průměru 350 mm.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru.

Motor, umístěný uprostřed, si také vypůjčil komponenty z 911 (hlava válců a systém variabilního časování ventilů VarioCam Plus).

Nová je naopak kliková hřídel a písty. Vrtání je shodné s 911 (96 mm), zdvih s Boxsterem S (78 mm).

Motor dává nejlepší výkon 295 koní (217 kW) při 6250 otáčkách za minutu, omezovač zasahuje při 7300 otáčkách.

Vrcholový kroutící moment 340 Nm je v pohotovosti mezi 4400 a 6000 otáčkami.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Zákazníci, kteří zvolí pětistupňový tiptronic ovládaný z volantu, budou na stovce o 0,7 sekundy později, maximálka klesne na 267 km/h.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší. Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm, rozvor je 2415 mm.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45/55.

Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačný spojler, který pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Má svaly oblečené na klasickou postavu silničního atleta a nezbytné detaily Porsche.

Ač sportovní auto, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů zavazadel.

Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru. Motor, umístěný uprostřed, si vypůjčil také komponenty z 911.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz