Nejlepší auto pro Playboye: Porsche Cayman

  • 30
Pravá ozdoba dámských ložnic se příští rok nemůže na veřejnosti ukázat v ničem jiném, než v nejposlednějším modelu z Zuffenhausenu. Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006. Výsledky, které budou zveřejněny v lednovém čísle, pronikly na veřejnost už nyní.

Auto roku 2006 podle Playboye:
Porsche Cayman S


Nejlepší supersport: Lamborghini Gallardo Spyder


Nejlepší dálniční křižník: Cadillac DTS

Největší zábava na kolech:
Mazda MX-5

Nejlepší SUV: Hummer H3

Nejlepší auto, kterým přijet na sraz se spolužáky z vysoké školy: Bentley Continental Flying Spur


Nejvýhodnější nákup:
Dodge Charger R/T


Nejlepší sportovní sedan: BMW M5


Nejvýhodnější roadster:
Pontiac Solstice

Nejlepší sport wagon: Audi A3

Příští rok se v pánské automobilové módě ponese v úsporném duchu.

Úspěšný muž má příští rok do svého šatníku zařadit model, který patří v nabídce Porsche k těm levnějším.

Porsche Cayman S
Ironické poznámky na adresu plaza se značkou zuffenhausenské automobilky na čumáku říkají, že je cayman porschem chudých.

Ovšem chudák, který po něm zatouží, musí z kapsy vysypat 60 nejméně tisíc euro.

Nejmladší z rodu se zařadí mezi boxster a 911. Svým vzezřením mezi ně patří bez debat, rozměry i motorem neméně.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší.

Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm; rozvor činí 2415 mm.

Ač zrozen ke sportu, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55.

Součinitel aerodynamického odporu (Cx) je 0,29. Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačné křídlo, které pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Osmnáctipalcové ráfky obouvají na přední nápravě pneumatiky 235/40, zadní pláště mají rozměr 265/40.

Kočírují je kotouče brzd s průměry 318 (přední) a 299 milimetrů.

Za příplatek je možné svěřit život brzdám s keramickými kotouči o průměru 350 mm.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru.

Motor, umístěný uprostřed, si také vypůjčil komponenty z 911 (hlava válců a systém variabilního časování ventilů VarioCam Plus).

Nová je naopak kliková hřídel a písty. Vrtání je shodné s 911 (96 mm), zdvih s Boxsterem S (78 mm).

Motor dává nejlepší výkon 295 koní (217 kW) při 6250 otáčkách za minutu, omezovač zasahuje při 7300 otáčkách.

Vrcholový kroutící moment 340 Nm je v pohotovosti mezi 4400 a 6000 otáčkami.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Zákazníci, kteří zvolí pětistupňový tiptronic ovládaný z volantu, budou na stovce o 0,7 sekundy později, maximálka klesne na 267 km/h.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší. Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm, rozvor je 2415 mm.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45/55.

Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačný spojler, který pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Má svaly oblečené na klasickou postavu silničního atleta a nezbytné detaily Porsche.

Ač sportovní auto, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů zavazadel.

Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru. Motor, umístěný uprostřed, si vypůjčil také komponenty z 911.

,