Lukáš Pešek

Lukáš Pešek | foto: Petr Hájek

Nejlepší český motorkář bude trénovat drifty

  • 2
Nejlepší český motocyklový závodník Lukáš Pešek se po zimní pauze začíná připravovat na další sezonu - kromě nového kondičního trenéra by mu v tom měla pomoci i nová tréninková motorka.

První letošní závody MotoGP se pojedou už za dva měsíce (10. 3. v Kataru), a tak jsou přípravy v plném proudu. Po úspěšné loňské sezoně, kdy Lukáš vyhrál závody v Šanghaji a v Austrálii, se začínají objevovat i čeští sponzoři.

Podepsání smlouvy s dvěma velkými tuzemskými firmami by podle informací manažera týmu Pavla Vokatého mělo proběhnout za dva týdny (konkrétní jména před podpisem uvádět nechtěl, nicméně na oficiálních stránkách MotoGP je už najdete).

Záhy po podpisu, 24. ledna, by měl následovat odjezd na první letošní testy do Španělska, kde budou víceméně probíhat celý únor.

Lukáš pojede letos na Aprilii RSW 250 LE, a tak s pomocnou rukou přišel i český dovozce značky - firma A Spirit, která Lukášovi poskytla tréninkovou motorku Aprilia SVX 5.5 a navrch ještě dva skútry SR50 pro zajištění chodu týmu.

Lukáš seděl na motorce naposledy v listopadu, a tak se na první letošní svezení patřičně těší. Aktuálně sice ještě dobírá antibiotika po léčbě onemocnění krku, ale pokud to okolnosti, tedy především počasí dovolí, nový stroj by chtěl zkusit již příští týden.

Technika jízdy na 250 se od stopětadvacítek dost liší, jezdí se více smykem (driftem), takže tréninkový supermotard SXV 5.5 je trefou do černého. Podle svých slov Lukáš na motardu jel doposud jen dvakrát.

Aprilia SXV 5.5 (nebo také 550) je poháněna dvouválcem s netradičním sevřením válců 77 stupňů. Pro Lukášovy potřeby byla sériová seškrcená verze otevřena na cca 65 koní, další úpravy spočívají v odstranění zbytečností, jako jsou světla nebo blinkry.

Kromě nového stroje vstupuje Lukáš do nové sezony s novým kondičním trenérem, který připravuje například i Šárku Záhrobskou.

Dosud se fyzicky připravoval sám, především pětikilometrovým běháním, doplněným o přípravu v posilovně.

Charakter fyzické přípravy by se měl trochu změnit: zatímco ve třídě 125 ccm šlo především o udržení nízké hmotnosti, někde kolem 63 kg, přestup do vyšší kubatury už vyžaduje více síly, a tak by Lukášova aktuální hmotnost 67 kg neměla doznat zásadních změn.

Lukáš i jeho tým první kompletní sezonu v MS 250 ccm bere jako částečně otrkávací, za reálné je považováno celkové umístění na hranici první desítky. Přejme mu, ať to vyjde a minimum pádů.

Aprilia SXV 5.5Aprilia SXV 5.5