Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší je spojení více systémů

aktualizováno 
Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel z firmy Hero, majitele octavií nepotěší: "Každý systém zabezpečení je napadnutelný, každý lze překonat násilím nebo lstí a každý je vhodný proti jiné kategorii zlodějů.
Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel z firmy Hero, majitele octavií nepotěší: "Každý systém zabezpečení je napadnutelný, každý lze překonat násilím nebo lstí a každý je vhodný proti jiné kategorii zlodějů. Neinvestujte velké peníze do superdrahých zajištění, když lze hodně získat za daleko méně. Pro Škodu Octavia považuji například za šílenství systém GPS-GSM, který stojí zhruba 50 tisíc korun a vůz dokáže lokalizovat všude na světě, kde je signál mobilních telefonů. Stejně tak ale mám za šílenství, když systém GPS-GSM nemá nový mercedes či BMW nebo kamion dopravní firmy." Pro Škodu Octavia považuje Michal Roček za vhodnější lacinější systémy, zato v kombinaci několika druhů. "Vždy ale musí mít takové zařízení homologaci ATEST 8 SD s registračním číslem," zdůrazňuje a volbu jednotlivých systémů považuje za nejlepší nechat na majiteli auta S tím, že upozorňuje na přednosti i rezervy různých výrobků. "Z mechanických systémů by se měla začínat až od zamykání převodovky, které stojí kolem 6000 korun," sděluje Michal Roček. "Výhodou je odolnost proti násilí na ulici, rizikem fakt, že jeden zloděj může vůz táhnout na laně, zatímco jeho komplic sedí za volantem a má vyšlápnutou spojku. V dílně potom zámek vyřežou za pár minut. Zloděj sólista si otevře kapotu, přeruší na převodovce táhlo od řadicí páky, přímo na převodovce ručně zařadí dvojku a odjede. Proto doporučuji ještě zamykání pedálů v ceně do 2500 korun. Na rozdíl od zámku převodovky, který se prodává s autem, vydrží celý život. Tyče na volant nebo na spojku jsou určeny pro vozy nižších cenových kategorií." Za nanejvýš vhodné považuje odborník pro octavii elektrické zabezpečení v podobě tajného vypínače, který zcela nezávisle na klíčcích nebo ovladačích alarmu blokuje jeden okruh elektrického zapalování (u benzinové verze) nebo přívod paliva elektrickým ventilem (u dieselu). "Je dobré vědět, že k častým krádežím octavií nyní patří přepadení majitelů, kteří musí násilníkům odevzdat kličky od vozu i ovladače zabezpečení. Když je ale v autě dobře ukrytý a odborně instalovaný tajný vypínač, tak zloděj neodjede," říká Michal Roček. Jednoduché zabezpečení stojí v odborné dílně kolem 1000 korun a někdy může znamenat víc než dražší továrně instalovaný imobilizér. Jeho zapojení totiž zloději dobře znají a do minuty si s ním vědí rady. Elektronická zařízení - alarmy - Michal Roček doporučuje v přijatelné ceně kolem 5000 korun. "Alarm střeží okna i dveře a zároveň blokuje zpravidla jeden okruh vozu. Lze k němu připojit množství čidel například pohybu ve voze nebo náklonu, možný je i pager, který upozorní na nekalosti s autem na vzdálenost zhruba 300 metrů," sděluje a radí nalepit na okna auta nálepky od jiného alarmu, než který tam skutečně je. Imobilizér je v octavii již z výroby. Identifikační systém kódování skel značkou CZ a číselným kódem uloženým v centrální policejní databázi OCIS se v zemi uplatňuje už desítku let. Pro vůz stojí od 900 do 1500 korun. "Při změně totožnosti odcizeného auta musí zloděj vyměnit kompletní sadu skel, což u octavie žádá kolem 30 000 korun," informuje Michal Roček. "Tedy zhruba tolik, za kolik se kradené octavie prodávají na černém trhu. Zloděj se tedy obvykle rozhodne pro jiný, nekódovaný vůz." Kromě už zmíněného vyhledávacího systému GPS-GSM je na trhu ještě starší LO-JACK, který někteří motoristé znají také pod názvem Sherlog. "Typ Standard za 30 000 korun octavii při odcizení sice neblokuje, ale vyšle signál, který zachytí síť pozemních stanic. Operátor pak zpravidla telefonicky kontaktuje majitele," vysvětluje Michal Roček. "Na rozdíl od minulosti nyní operátor i při nezdařeném pokusu o spojení s majitelem posílá do akce tým. Ten sice nemá oprávnění ukradenou octavii zastavit, ale spolupráce s policií je operativní. Typ Lite za 15 000 korun neumí nahlásit odcizení, ale když majitel zjistí, že byl okraden, tak volá operátora systému, který sám vyšle signál a postrádaný vůz lokalizuje s velkou přesností. Nevěřte bajkám o podzemních garážích, které auta se sherlogem schovají. Nevýhodou je omezení systému jen pro Česko a Slovensko."
Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.