Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší motorky pro holky

  10:00aktualizováno  10:00
Za řídítka velkých motorek usedají ženy a dívky stále častěji. Už je nebaví jezdit pořád vzadu jako batůžek pro vyvažování. Motorkářkám jdou vstříc i výrobci a mají pro ně připravené modely na míru: nízká váha, nízké sedlo, snadné a nezáludné ovládání, na výkonu zas tak nezáleží.

Moto Guzzi V7 Classic | foto: Moto Guzzi

Statisticky se podíl slabšího pohlaví mezi motorkáři pohybuje kolem pěti procent. Už to nejsou jednotlivé odvážlivkyně, ale jsou jich stovky. Jaké motorky si vybírají a které jsou pro ně nejvhodnější?

Ducati 696

Ducati 696

Tady je 10 nejvážnějších kandidátů. A pozor, účast v tomto seznamu neznamená, že jsou to zženštilé motorky nebo že se na nich chlap nesveze.

BMW F650 GS
Objem: 798 ccm, výkon: 71 koní, hmotnost: 199 kg, výška sedla : 790 mm, cena: 211 950 Kč

BMW F650 GS

Zkratka GS je v motocyklovém světě pojem, i když na proslulosti mají největší zásluhu objemnější sourozenecké modely, které jsou zase vyloženě chlapské. Silniční enduro GS si pořídí ten, kdo se trochu vyzná nebo ho oslovuje německý přístup s důrazem na kvalitu. Za vyšší cenu dostáváte mimo jiné možnost nastavení výšky sedla nebo širokou škálu kvalitních značkových doplňků.

Ducati Monster 696
Objem: 696 ccm, výkon: 80 koní, hmotnost: cca 180 kg, výška sedla: 770 mm, cena: 218 000 Kč

Ducati 696

Už předchůdce nové generace monsteru (od 2008) v šestistovkovém balení patřil k oblíbencům žen a dívek, když mezi jeho hlavní trumfy patřilo nízké sedlo a opravdu velká porce stylu. Nová 696 oproti předchůdci ztratila trochu své drsnosti, ale ovládání a vůbec všechno je zase o třídu výš a pro ženy příjemnější. I když je 696 nejlevnější "dukatka", za exkluzivní značku je třeba připlatit.

Honda VTR 250
Objem: 250 ccm, výkon: 30 koní, hmotnost: 161 kg, výška sedla: 775 mm, cena: 119 900 Kč

Honda VTR250

Novinka, která se na evropském trhu objevila před pár měsíci, je sice papírově nejslabší z vybrané desítky, ale to v tomto případě nevadí. Vypadá moc pěkně, trochu těží z odkazu litrových nabušenějších sourozenců a křidélko Hondy jako vždy slibuje spolehlivost a bezproblémový provoz. Samozřejmě seženete čínskou 250tku za poloviční peníze, ale VTR je prostě víc sexy...

Honda CBR600F
Objem: 599 ccm, výkon: 108 koní, hmotnost: 180 kg, výška sedla: 805 mm, cena: 50-150 000 Kč

Honda CBR600F

Tento model se sice přestal vyrábět před dvěma lety, ale v seznamu figuruje jako nejoblíbenější dívčí supersport. Jako všechny hondy je uživatelsky vstřícný, relativně vhodný i na cestování a přitom pořád má ostřejší image, vždyť ještě před deseti lety se z takových strojů podlamovala kolena i mužům.

Honda CBF500/600
Objem: 499/599 ccm, výkon: 57/77 koní, hmotnost: 206/213 kg, výška sedla: 770/785 mm, cena: 145/165 000 Kč

Honda CBF600

Trochu nenápadná dvojice modelů, které se však velmi dobře prodávají. Klasické hondy, schopné se přizpůsobit nejširšímu spektru jezdců a jezdkyň, zdobí ekonomický provoz a nenáročnost. Šestistovka má navíc nastavitelnou výšku sedla, možnost koupě verze s ABS (185 000 Kč) nebo cestovnější varianty s polokapotáží (175, ABS 195 000 Kč).

Kawasaki ER-6n
Objem: 649 ccm, výkon: 72 koní, hmotnost: 200 kg, výška sedla: 785 mm, cena: 175 000 Kč

Kawasaki ER-6n

Za tento model si mohou u Kawasaki gratulovat. Od svého uvedení patří k nejprodávanějším, pokud není rovnou nejprodávanější "kawou". Pro letošní rok se trochu přiostřil vzhled, ale splňuje skoro všechny požadavky na ideální stroj pro něžnější polovinu lidstva. Je hezká, snadno se řídí a ještě ke všemu moc pěkně jezdí. Prodává se také ve verzi s polokapotáží, ale bez ní je hezčí.

Moto Guzzi V7 Classic
Objem: 744 ccm, výkon: 48 koní, hmotnost: 198 kg, výška sedla: 805 mm, cena: 224 900 Kč

Moto Guzzi V7 Classic

Jednoznačně největší stylovka z tohoto přehledu, remake 40 let staré legendy. Má tudíž velmi zdařilý old school design, který ocení i znalci, a jednoduché ovládání jdoucí vstříc ženám. Pokud vám záleží na tom, abyste nepotkali někoho/nějakou na stejné motorce, tady jste na správné adrese. Modernější design se stejným motorem nabízí Breva 750 od stejné značky.

Suzuki SV650
Objem: 645 ccm, výkon: 72 koní, hmotnost: 185 kg, výška sedla: 800 mm, cena: 154 900 Kč

Suzuki SV650

Vznikla trochu jako japonská reakce na prodejní úspěchy italských dvouválců, hlavně Ducati Monsteru. Není to totéž, ale záměr se podařil; SV650 je agilní a šikovná motorka, která má přitažlivý příhradový rám (to jsou ty trubky pod nádrží). A navíc má sexy cenu. V nabídce je i verze SV650 S s polokapotáží za částku o deset tisíc vyšší, ale ta základní bez kapot a s kulatým předním světlem je slušivější, i když na ní víc fouká.

Suzuki Gladius
Objem: 645 ccm, výkon: 72 koní, hmotnost: výška sedla: 785 mm, cena: 179 900 Kč

Suzuki Gladius

Letošní novinka, blízká příbuzná SV650, se kterou sdílí motor. Liší se ale trendy designem, který je záměrně určen "městským lidem". Má oblinky, výrazné barvy... zkrátka je stavěná trochu víc na efekt, což jí ale nic neubírá na jízdních kvalitách.

Yamaha XJ6
Objem: 600 ccm, výkon: 78 koní, hmotnost: 205 kg, výška sedla: 785 mm, cena: 164 900 Kč

Yamaha XJ6

Letošní novinka, která navazuje na stejnojmenný model z devadesátých let. Má výborné jízdní vlastnosti, atraktivní moderní vzhled i sadu originálních praktických doplňků. Vedle základní, nekapotované verze je tu i sourozenecký XJ6 Diversion s polokapotou, dražší o 10 000 Kč. U obou verzí možnost připlatit 20 tisíc za  ABS. 

Autoři:


Témata: ABS, BMW, Honda, jízdné, Suzuki, Yamaha


Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.