Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší perspektivy na trhu ojetin přisuzují odborníci Fabii kombi

aktualizováno 
Automobil kombi bude při koupi i prodeji zpravidla dražší než klasická verze téhož modelu.
Automobil kombi bude při koupi i prodeji zpravidla dražší než klasická verze téhož modelu. "Výjimkou jsou snad jen některá japonská auta, jejichž generace se v základních verzích mění po zhruba čtyřech či pěti letech, zatímco kombi ve výrobě často zůstávají ještě jednou tak dlouho. Nové modely proto mohou být dražší než starší typy kombi," vysvětluje Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. A spolu s Petrem Kolníkem, ředitelem pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v zemi výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax, se shoduje, že navzdory vyšším cenám je o starší kombi na trhu ojetin značný zájem.

Škoda Felicia kombi

"Nabízí výborný poměr užitné hodnoty a ceny, dynamiku a v její třídě také velkorysý prostor, příznivé jsou i ceny náhradních dílů. To vše staví felicii do pozice současného leadera na trhu nových i jetých kombi na trhu v Česku," konstatuje Peter Kolník a připomíná, že například v letošním třetím čtvrtletí si motoristé v zemi koupili na osm tisíc nových zmíněných automobilů. Tomáš Pánek považuje Felicii kombi za vůz vhodný pro konzervativní, praktické a racionálně uvažující lidi, kteří nechtějí spoléhat jen na služby servisů a na autě si rádi leccos udělají sami. "Osobně bych ale 320 tisíc korun za Felicii kombi nedal. Model na konci života bych zvolil ve výbavě, aby i v případě zcela nového automobilu stál maximálně 260 tisíc až 270 tisíc korun," říká Tomáš Pánek a připomíná, že kvalitní jetou Felicii kombi 1.6 ročníku 1999 lze koupit už za 230 tisíc korun.

Škoda Fabia kombi

Fabia kombi podle očekávání odborníků postupně na trhu nových vozidel i v bazarech vytlačí felicii a část zákazníků sebere také octavii. "Nejžádanější mezi jetými fabiemi bude základní benzinový model spolu s dieselem," míní Peter Kolník. "Poptávka bude převyšovat nabídku a ceny se v prvních dvou letech udrží vysoko nad konkurencí." Také Tomáš Pánek soudí, že Fabia kombi bude mít na trhu ojetin zpočátku mimořádnou cenu, a vozu obecně přisuzuje velké perspektivy. "Lidem se líbí, v modelu kombi fabia získala to, co jí dosud chybělo - solidní zavazadlový prostor," doplňuje Tomáš Pánek. Rovněž očekává, že značka Škoda s fabií definitivně ztratí punc lacinosti.

Seat Cordoba Vario

"Je to pohledné sportovní kombi s dobrou nabídkou vnitřního prostoru, průměrnými motory a dobrými jízdními vlastnostmi," hodnotí vůz Peter Kolník a připomíná, že cordoba může na zdejším trhu jen stěží sekundovat Felicii kombi a Fabii kombi. Podle mínění Tomáše Pánka je seat laciné západní auto s horším výrobním zpracováním. "Fabia je mnohem modernější a lepší, spíš než Seat Cordobu bych si koupil felicii," svěřuje se Tomáš Pánek.

Astra Classic Caravan

Peter Kolník připomíná, že je sice synonymem prostorného, nenáročného, pohodlného a úsporného kombi, ale svůj zenit už má za sebou. "Technikou je to auto ze začátku devadesátých let," souhlasí Tomáš Pánek. "Astra Classic Caravan sice nemá nejlepší výrobní zpracování, ale užitné vlastnosti jsou vynikající. Snese srovnání s felicií, pokud se týká jednoduchosti, robustnosti a nenáročnosti. Naopak u astry mi někdy vadí předčasná koroze."

Škoda Octavia kombi

Ve srovnání s uvedenými modely nabízí prostornější karoserii, výkonnější motor, bohatší výbavu a image velkého vozu - to vše za příplatek přibližně sta tisíc korun. "Právě cena je velmi silný argument ve prospěch Fabie kombi," soudí Peter Kolník a připomíná, že lidé v Česku navíc tradičně inklinují spíš k menším věcem. Tomáš Pánek naopak míní, že rodinám s dětmi se vyplatí dát o 30 procent na ceně víc a mít auto s větší užitečnou hmotností a opravdu obrovským kufrem. "A drobné bolesti, se kterými se fabia jako novinka zřejmě bude potýkat, už jsou u octavie přežité," upozorňuje Tomáš Pánek.

***

Nejmenší amortizaci lze podle předpokladů odborníků pražské společnosti Mobil Data očekávat u Fabie kombi, která si udrží stejnoměrný pokles hodnoty a po pěti letech provozu se její cena bude pohybovat ještě kolem 157 tisíc korun. O druhou příčku se budou dělit Felicia kombi a Octavia kombi. Pokles hodnoty v závislosti na čase u nich bude nepatrně strmější - asi o čtyři procenta - ve srovnání s Fabií kombi. Na přelomu let 2005 a 2006 bude felicia ke koupi za 144 tisíc a octavia za 193 tisíc korun. Na předposledním místě bude z pohledu amortizace Astra Classic Caravan - po pěti letech se bude nabízet přibližně za 145 tisíc korun. Pořadí s nepatrným odstupem uzavře Cordoba Vario, který by měl za pět let stát asi 138 tisíc korun.
Pramen: Mobil Data

Vybrané jeté automobily kombi v ceně od 320 000 do 340 000 Kč

Vůz rok výroby cena (Kč)

Audi A6 2.6 1995 320 000
BMW 318 1997 340 000
BMW 325 TDS 1995 320 000
Citroen Xantia 2.0 TD 1998 330 000
Fiat Marea 1.9 TD 1999 330 000
Ford Escort 1.8 TD 1999 300 000
Ford Focus 1.6 1998 340 000
Ford Mondeo 2.0 1998 320 000
Honda Civic Aerodeck 1.8 VTI 1999 340 000
Mercedes Benz E 124 250 D 1993 320 000
Opel Astra 1.6 (nový) 1999 330 000
Opel Omega 2.0 1997 310 000
Opúel Vectra 1.8 1998 330 000
Peugeot 406 1.9 TD 1997 340 000
Renault Laguna 2.2 D 1998 340 000
Renault Mégane 1.9 D 1999 330 000
Renault Scénic 1.6 1998 320 000
Subaru Legacy 2.0 1997 320 000
Škoda Octavia 1.6 (100 koní) 1998 340 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.