Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší pozvánka na autosalon do Frankfurtu: uhrančivý Ford Evos

  15:40aktualizováno  15:40
"Tohle auto nemá provokovat, má uhranout," říká šéf designu Fordu J Mays, a má pravdu. Když evos otevře dveře, vypadá jako vetřelec ze života zvířat. Křídla a pařáty odkryjí snad půlku karoserie a v ní schovaný futuristický interiér.

A pak se dveře, které jistojistě na sériovém autě nikdy neuvidíme, zavřou a stojí tu parádní fastback – tedy něco jako hatchback "říznutý" kupátkem.

Ford Evos

Z novinek a konceptů připravených na autosalon do Frankfurtu, které zatím automobilky ukázaly, je tahle červená paráda to nejlepší.

Evos Concept představuje nový designový jazyk příští generace fordů. Mluvit se jím naučilo 1 150 designérů v osmi studiích Fordu po celém světě. První sériový model, který bude z nového slovníku designérů Fordu čerpat, se má představit už příští rok. "První plody naší vize budete moci posoudit dříve, než byste čekali. Tedy spíše za čtyři měsíce než za čtyři roky," slibuje Mays.

Ford Evos

Čtyřapůlmetrové kupé se dvěma páry dveří otvíraných od sebe vzhůru nemá středové sloupky. Pod 136 centimetrů nízko položenou střechou je místo pro čtyři v jednoduchém, a o to krásnějším interiéru.

Když si dramatické proporce evosu prohlížíte, říkáte si, že by mohl rovnou do výroby, jen o ty parádní dveře by určitě přišel.

Pohon je na dnešní dobu elektrickou vlastně úplně konvenční. Pod kapotou je hybridní plug-in soustrojí z Fordu C-Max složené z benzinového dvoulitru pracujícího v Atkinsonově cyklu a k němu připojeného elektromotoru živeného z li-ion článků.

Ford Evos

Podle informací italského serveru Autoblog.it koncept evos pro Ford postavila turínská dílna Vercar.

Autor:


Témata: Ford, Ford C Max, Slovník


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.