Nejlepší pozvánka na autosalon do Frankfurtu: uhrančivý Ford Evos

  • 45
"Tohle auto nemá provokovat, má uhranout," říká šéf designu Fordu J Mays, a má pravdu. Když evos otevře dveře, vypadá jako vetřelec ze života zvířat. Křídla a pařáty odkryjí snad půlku karoserie a v ní schovaný futuristický interiér.

A pak se dveře, které jistojistě na sériovém autě nikdy neuvidíme, zavřou a stojí tu parádní fastback – tedy něco jako hatchback "říznutý" kupátkem.

Ford Evos

Z novinek a konceptů připravených na autosalon do Frankfurtu, které zatím automobilky ukázaly, je tahle červená paráda to nejlepší.

Evos Concept představuje nový designový jazyk příští generace fordů. Mluvit se jím naučilo 1 150 designérů v osmi studiích Fordu po celém světě. První sériový model, který bude z nového slovníku designérů Fordu čerpat, se má představit už příští rok. "První plody naší vize budete moci posoudit dříve, než byste čekali. Tedy spíše za čtyři měsíce než za čtyři roky," slibuje Mays.

Ford Evos

Čtyřapůlmetrové kupé se dvěma páry dveří otvíraných od sebe vzhůru nemá středové sloupky. Pod 136 centimetrů nízko položenou střechou je místo pro čtyři v jednoduchém, a o to krásnějším interiéru.

Když si dramatické proporce evosu prohlížíte, říkáte si, že by mohl rovnou do výroby, jen o ty parádní dveře by určitě přišel.

Pohon je na dnešní dobu elektrickou vlastně úplně konvenční. Pod kapotou je hybridní plug-in soustrojí z Fordu C-Max složené z benzinového dvoulitru pracujícího v Atkinsonově cyklu a k němu připojeného elektromotoru živeného z li-ion článků.

Ford Evos

Podle informací italského serveru Autoblog.it koncept evos pro Ford postavila turínská dílna Vercar.


Témata: Ford, Ford C Max, Slovník