Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší sprinter od Volkswagenu. Nový supeRgolf

  10:15aktualizováno  10:15
Na autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen oficiálně prezentoval nový Golf R. Nejedná se jen tak o ledajakého "golfíka". Nové "erko" má nejlepší zrychlení ze všech současných wolfsburgských modelů.

Volkswagen Golf R | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Výkonné verze usedlého hatchbacku od Volkswagenu mají dlouhou tradici. Nejnovější přírůstek mezi sportovními golfy je zároveň nejvýkonnějším. Nový Golf R navazuje na předchozí model Golf R32. Šestiválec však nahradil turbem dopovaný čtyřválec TSI.

Motor o objemu 1 984 cm3 nabízí maximální výkon 199 kW při 6 000 ot./min. Předchozí provedení Golfu R32 se šestiválcem nabízelo maximální výkon pouze 184 kW. Točivý moment novinky dosahuje maxima 350 Nm v širokém pásmu 2 500–5 000 ot./min. Starší sportovní Golf R32 se musel spokojit s točivým momentem 320 Nm.

Volkswagen Golf R

Výkonná pohonná jednotka stačí ke sprintu z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. To z nového "supergolfu" dělá nejlépe zrychlující současný volkswagen. Pro porovnání, starší šestiválcový Golf R32 se dokázal z nuly na stovku dostat za 6,5 sekundy. V případě Golfu R mluvíme o verzi s převodovkou DSG. S manuálním řazením vystřelí Golf R na stovku za 5,7 sekundy.

Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Wolfsburgská novinka s pohonem všech kol je přes lepší výkonové parametry úspornější než předchůdce. S manuální převodovkou spálí na 100 km 8,5 litru benzinu, což je o 21 procent méně než u Golfu R32. Verze s DSG je ještě o 0,1 litru úspornější.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Ekologové zajásají nad emisemi CO2, jelikož se je podařilo stlačit z 255 na 199 g/km. Verze s převodovkou DSG se může pochlubit ještě lepším vztahem k životnímu prostředí, jelikož vypustí každý kilometr pouze 195 gramů CO2.

Oproti běžnému golfu má vrcholová verze R o 25 mm snížený podvozek s tužší charakteristikou. O bezpečné zastavení se postarají brzdové kotouče s průměrem 345 mm vpředu a 310 mm vzadu. Nechybí efektně provedené třmeny vyvedené v černé barvě s logem R. Stabilizační systém lze nastavit do sportovního módu a vylepšení doznalo i řízení.

A jak poznáme Golf R od běžného provedení? Charakteristická je přední černá maska se stylizovaným logem R. Přední nárazník má rozměrné vstupy vzduchu, vyvedené opět v černé barvě. Přibyly LEDky pro denní svícení, světlomety jsou bi-xenonové.

Zadní světla jsou také typu LED a mají kryty s kouřovým efektem. Dalším poznávacím znamením je zadní nárazník s difuzorem a s uprostřed vyvedenou dvojicí koncovek výfuku. Nechybí spoiler na vrchu pátých dveří. Oku lahodí i osmnáctipalcová kola, která obouvají pneumatiky s rozměry 225/40. Na přání je možné objednat devatenáctipalcová kola s pneumatikami 235/35.

Interiér šesté generace golfu zrovna nehýří sportovními emocemi, provedení R tedy dostalo několik vylepšení. Barevně je vnitřek vozu sladěn v odstínu Art Grey. Tříramenný volant je dole zploštělý a je obšitý perforovanou kůží. Ve středu volantu je k nepřehlédnutí nové logo R.

Ergonomická sedadla mají čalounění s texturou včelí plástve, nechybí na nich opět logo R. Na přání jsou k dispozici sportovní sedadla. Řadicí páka má speciální hlavici a přístrojový štít byl upraven. Po otevření dveří zaujmou hliníkové prahy znovu s logem R. Pedály jsou z nerezavějící oceli. Standardem je automatická klimatizace Climatronic a audiosystém s výkonem 4 x 20 wattů. Nový Volkswagen Golf R bude možné na německém trhu objednat koncem letošního roku.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.