Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší trasy pro motorkáře: Česká Kanada

aktualizováno 
Obrovský hrad Landštejn, pohádkové městečko Slavonice ucházející se o zápis do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO, klikaté opuštěné silničky, krásná příroda, vojenské bunkry - to je jen ochutnávka pro motorkáře, který hledá tip na víkendový výlet. Ten dnešní vás zavede do České Kanady.

Kam vyrazit na motorce, aby si člověk pořádně zajezdil? Vzhledem k nevalným kvalitám většiny českých, moravských a slezských silnic je otázka správného výběru trasy vyjížďky na motorce důležité téma. Přinášíme nejlepší tipy. Zde je první kandidát:

ČESKÁ KANADA
Česká Kanada

Jindřichův Hradec – Kunžak – Slavonice – Nová Bystřice – Jindřichův Hradec, celková délka cca 75 km

Vyjedeme z Jindřichova Hradce směrem na Dačice (silnice č. 164) . Po několika prvních, trochu nezáživných kilometrech se začínáme nořit do oblasti nazývané Česká Kanada.

Okolí Kunžaku

Silnice s poměrně mladým povrchem se začíná mile klikatit a po čase se objevují i zábavné komprese a horizonty. V Kunžaku pokračujeme rovně na Dačice (silnice č. 151) a neodbočíme po hlavní do Strmilova.

Dále se jede cestou lemovanou po levé ruce lesem, občas nějaká vesnička, kde si může motor odddechnout. Loni na podzim se zde opravovaly některé úseky.

Poutní kostel Božího Těla u Slavonic

Hlídáme si odbočku vpravo na Slavonice, ale vydáme se až tou druhou, asi 2 km před Dačicemi. Po slibném začátku se ale tento úsek promění v poklidnější jízdu otevřenou krajinou s průměrným povrchem.

Jako případný odpočinkový bod se nabízí renesanční městečko Slavonice, kde lze v sezoně obvykle nalézt několik otevřených kaváren.

Slavonice

Případně se tu dá přespat a další den podniknout atraktivní program v přilehlých oblastech Rakouska, v oblasti nazývané Waldvierteil. Jejím středem je městečko Weitra, po česku Vitoraz. O tom ale až jindy...

Dnes vyrazíme dál ze Slavonic směrem na Novou Bystřici po silnici č. 152 – tento úsek je zlatý hřeb celé atrakce. Sympaticky se vlnící, nijak zvlášť široká silnička s kvalitním povrchem je typickou kochací trasou.

Česká Kanada - cesta k Landštejnu

Cestou míjíme státní hrad Landštejn, pohraniční pevnůstky z konce první republiky, pasoucí se kravičky, přitom se pohybujeme na čerstvém vzduchu, uprostřed lesů České Kanady.

Landštejn

Hrad LandštejnHrad LandštejnHrad Landštejn




Provoz bývá minimální. Poslední část tohoto nejlepšího úseku těsně před vjezdem do Nové Bystřice má čerstvý povrch z konce loňského léta.

Posledních 15 km z N. Bystřice do Jindřichova Hradce (č. 128) nás už čeká jen trochu podprůměrný asfalt, dlouhé rovné úseky a vyšší provoz od hraničního přechodu Grametten. Jediným zajímavějším momentem je stoupání za obcí Číměř (za kterou je zajímavá odbočka na Lásenici, ale to si necháme také na jindy).

Naučná stezka čs. opevnění Slavonice

Čeká nás už jen dojezd do půvabného provinčního města s pěknou historií a rozsáhlým komplexem hradu nad rybníkem Vajgar. Pokud máme čas a chceme si látku upevnit, lze si to dát i opačným směrem, ale popisovaný postup považuji za hezčí. Na závěr poděkujme prostředkům z programu Phare, které byly v tomto případě využity opravdu správně – jen tak dál. Pěkné svezení!

Mapa - Česká Kanada
Více na Mapy.iDNES.cz

Mapy © PLANstudio

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Harley-Davidson FLTRUSE
Harley-Davidson FLTRUSE

r.v. 2016, naj. 2 301 km, servisní kniha
685 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.