Kam vyrazit na motorce, aby si člověk pořádně zajezdil? Vzhledem k nevalným kvalitám většiny českých, moravských a slezských silnic je otázka správného výběru trasy vyjížďky na motorce důležité téma. Přinášíme nejlepší tipy. Zde je první kandidát:
Jindřichův Hradec – Kunžak – Slavonice – Nová Bystřice – Jindřichův Hradec, celková délka cca 75 km |
Vyjedeme z Jindřichova Hradce směrem na Dačice (silnice č. 164) . Po několika prvních, trochu nezáživných kilometrech se začínáme nořit do oblasti nazývané Česká Kanada.
Silnice s poměrně mladým povrchem se začíná mile klikatit a po čase se objevují i zábavné komprese a horizonty. V Kunžaku pokračujeme rovně na Dačice (silnice č. 151) a neodbočíme po hlavní do Strmilova.
Dále se jede cestou lemovanou po levé ruce lesem, občas nějaká vesnička, kde si může motor odddechnout. Loni na podzim se zde opravovaly některé úseky.
Hlídáme si odbočku vpravo na Slavonice, ale vydáme se až tou druhou, asi 2 km před Dačicemi. Po slibném začátku se ale tento úsek promění v poklidnější jízdu otevřenou krajinou s průměrným povrchem.
Jako případný odpočinkový bod se nabízí renesanční městečko Slavonice, kde lze v sezoně obvykle nalézt několik otevřených kaváren.
Případně se tu dá přespat a další den podniknout atraktivní program v přilehlých oblastech Rakouska, v oblasti nazývané Waldvierteil. Jejím středem je městečko Weitra, po česku Vitoraz. O tom ale až jindy...
Dnes vyrazíme dál ze Slavonic směrem na Novou Bystřici po silnici č. 152 – tento úsek je zlatý hřeb celé atrakce. Sympaticky se vlnící, nijak zvlášť široká silnička s kvalitním povrchem je typickou kochací trasou.
Cestou míjíme státní hrad Landštejn, pohraniční pevnůstky z konce první republiky, pasoucí se kravičky, přitom se pohybujeme na čerstvém vzduchu, uprostřed lesů České Kanady.
Provoz bývá minimální. Poslední část tohoto nejlepšího úseku těsně před vjezdem do Nové Bystřice má čerstvý povrch z konce loňského léta.
Posledních 15 km z N. Bystřice do Jindřichova Hradce (č. 128) nás už čeká jen trochu podprůměrný asfalt, dlouhé rovné úseky a vyšší provoz od hraničního přechodu Grametten. Jediným zajímavějším momentem je stoupání za obcí Číměř (za kterou je zajímavá odbočka na Lásenici, ale to si necháme také na jindy).
Čeká nás už jen dojezd do půvabného provinčního města s pěknou historií a rozsáhlým komplexem hradu nad rybníkem Vajgar. Pokud máme čas a chceme si látku upevnit, lze si to dát i opačným směrem, ale popisovaný postup považuji za hezčí. Na závěr poděkujme prostředkům z programu Phare, které byly v tomto případě využity opravdu správně – jen tak dál. Pěkné svezení!